آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

بورل: به امنیت اسرائیل متعهد هستیم

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در اظهاراتی با محکوم کردن حمله ایران به اسرائیل، بر حمایت این اتحادیه از تل‌آویو تاکید کرد. به گزارش ایسنا، جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی…

ترامپ: صحبت‌های تیم اطلاعاتی‌ام تحریف شده بود



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

رئیس‌جمهور آمریکا صحبت‌های مقامات اطلاعاتی اش که اظهار کرده بودند "ایران به توافق هسته‌ای پایبند است" را تحریف شده خواند و اظهار کرد که با آن‌ها بر سر ایران تفاهم دارد.

به گزارش ایسنا، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا روز دوشنبه در توئیتی با اشاره به دیدارش با تیم اطلاعاتی آمریکا در دفترش مدعی شد: همین الان جلسه خوبی با تیم اطلاعاتی‌ام در دفتر بیضی داشتم. آن‌ها به من گفتند که مطالبی که در روز سه‌شنبه در جلسه شنود سنا بیان کرده‌اند توسط رسانه‌ها به اشتباه منتشر شده‌اند. ما بر سر ایران، داعش، کره شمالی و.... به شدت توافق داریم. اذعان‌های آن‌ها تحریف شده بود.

 

به گزارش ایسنا، مقامات سازمان‌های اطلاعات آمریکا در گزارش‌های سالیانه خود اطلاعاتی مغایر با اظهارات دونالد ترامپ در زمینه شکست داعش و موافقت کره شمالی با کنار گذاشتن سلاح‌های اتمی‌اش ارائه کردند.

 

در گزارش سالیانه، آنها درباره چالش‌های امنیتی فرا روی آمریکا مدیران سازمان‌های اطلاعاتی همچنین ادعاهای دونالد ترامپ مبنی بر اینکه ایران عملاً به دنبال دستیابی به سلاح هسته‌ای است را زیر سوال بردند؛ ادعایی که بهانه ترامپ برای خروج از برجام شد.

 

دن کوتس، مدیر اطلاعات ملی آمریکا در گزارش خود یادآور شده است: ما به ارزیابی‌های خود ادامه می‌دهیم و احتمال نمی‌رود کره شمالی علی رغم تلاشش جهت مذاکره برای خلع سلاح اتمی به طور جزئی بخواهد به طور کامل تمام تسلیحات اتمی و توانمندی‌های تولید سلاح‌های اتمی را کنار بگذارد.

 

وی افزود: رهبران کره شمالی معتقدند در اختیار داشتن توانمندی‌های اتمی امری مهم برای ادامه نظام این کشور است.

 

از سوی دیگر، در گزارش دن کوتس آمده است، داعش همچنان تهدیدی جدی برای خاورمیانه است و رهبران آن به تحریکات خود برای انجام حملات علیه غرب ادامه می‌دهند.

 

کوتس تاکید کرد، داعش همچنان با وجود خسارت‌های شدید که در سطح فرماندهی و مناطق تحت کنترل متحمل شده هزاران نیروی جنگجو در عراق و سوریه، همچنین هشت شاخه و بیش از ۱۲۳ شبکه و هزاران نیرو در سراسر جهان دارد.

 

این مقام اطلاعاتی آمریکا افزود: تروریست‌ها و افراطی‌ها که قبلاً مناطق وسیعی از عراق و سوریه را در اختیار داشتند در حال حاضر در منطقه محدودی محاصره هستند و از هر فرصت کاهش اعمال فشار بر تروریست‌ها جهت بازگشت استفاده می‌کنند.

 

کوتس تاکید کرد: داعش از کاهش فشارهای ضد تروریستی برای تقویت حضور زیر زمینی خود و تسریع در احیای توانمندی‌هایش استفاده می‌کند، نظیر تولیدات رسانه‌ای و عملیات خارجی.

 

وی افزود: به احتمال زیاد داعش دست به حملات خارجی از عراق و سوریه علیه دشمنانش در منطقه و غرب من جمله آمریکا بزند.

 

جینا هاسپل، رئیس سیا نیز در مورد ایران گفت، ایران به شروط برجام به رغم خروج واشنگتن پایبند بوده است.

 

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا روز چهارشنبه در پی این اظهارات کارکنانش در سازمان اطلاعاتی درباره ایران به آن‌ها تاخت و در توییتی نوشت: به نظر می‌رسد که کارکنان سازمان اطلاعات در مواجه با تهدیدات ایران، بسیار ساده‌لوح و بی‌تفاوت هستند. هنگامی که من به ریاست جمهوری رسیدم، ایران در خاورمیانه و فراتر از آن مشکلاتی ایجاد می‌کرد. از زمان پایان توافق وحشتناک هسته‌ای با ایران، آن‌ها بسیار متفاوت شده‌اند.

 

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان نیز در توئیتر خود در این ارتباط نوشت: «وقتی نهادهای اطلاعاتی خود دونالد ترامپ با آنچه وی، جنگ‌طلبان دولت خودش و اسرائیلی‌ها می‌گویند، دچار تناقض می‌شوند، او باید به اتحادیه اروپا، سازمان ملل و مقامات پیشین آمریکا گوش فرا دهد.»

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------