آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

دولت انگلیس به «نازنین زاغری» مصونیت دیپلماتیک داد



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

وزیر امور خارجه انگلیس بامداد جمعه (به وقت تهران) اعلام کرد به نازنین زاغری، محکوم امنیتی بازداشت‌شده در ایران مصونیت دیپلماتیک داده است.

به گزارش فارس، «جرمی هانت» وزیر امور خارجه انگلیس بامداد جمعه (به وقت تهران) اعلام کرد به نازنین زاغری، محکوم امنیتی بازداشت‌شده در ایران مصونیت دیپلماتیک داده است.

 

 این تصمیم، بازداشت این جاسوس دو تابعیتی را از یک مسئله کنسولی به یک مسئله فیمابین دولت‌های دو کشور تغییر داده و با معرفی وی به عنوان نماینده سیاسی دولت انگلیس فشارها را برای آزادی او افزایش خواهد داد.  

 

بیانیه وزیر خارجه انگلیس

در بیانیه جرمی هانت آمده است: «امروز من تصمیم گرفته‌ام که انگلیس گامی بسیار غیرمعمول برداشته و مصونیت دیپلماتیک را [برای زاغری] به کار گیرد. بدین ترتیب، دولت انگلیس رسماً اذعان می‌دارد که رفتارها با او مطابق با تعهدات ایران ذیل قوانین بین‌المللی نیست و مسئله را به یک مسئله رسمی فیمابین دولت‌های دو کشور تبدیل می‌کند.»

 

 

در ادامه این بیانیه آمده است: «تصمیم من یک گام مهم دیپلماتیک است که به تهران نشان می‌دهد رفتارش کاملاً نادرست است. بعید است این تصمیم مانند عصای جادویی عمل کرده و به نتایج یک شبه منجر شود، اما به کل دنیا نشان می‌دهد که نازنین بی‌گناه است و انگلیس اینکه با یکی از شهروندانش تا این حد ناعادلانه رفتار شود را تاب نخواهد آورد.»

 

وزیر خارجه انگلیس در پایان این بیانیه ایران را به استفاده از «افراد بی‌گناه» به عنوان اهرم فشار دیپلماتیک متهم کرده و گفته از دولت ایران می‌خواهد نازنین زاغری را آزاد کند.  

 

«حمید بعیدی‌نژاد»، سفیر ایران در انگلیس در واکنش به تصمیم هانت در توئیترش نوشت: «تصمیم وزارت خارجه انگلیس به اعطای حمایت دیپلماتیک به خانم زاغری،مخالف حقوق بین الملل میباشد و فاقد آثار حقوقی و اجرایی است.حقوق بین الملل اعطای حمایت دیپلماتیک از سوی دولتها را فقط نسبت به اتباع خود ممکن میداند.طبق قانون ایران، ایرانیان فارغ از محل اقامت، تابعیت خود را حفظ می کنند.»

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------