آخرین اخبار سیاست خارجی

طرح تحریمی علیه دولت ایران,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

سنای آمریکا چند طرح تحریمی علیه دولت ایران را تصویب کرد/خریداران نفت ایران تحریم می شوند

مجلس سنای آمریکا بسته‌ای شامل چهار طرح را تصویب کرد که از جمله شامل تحریم خریداران نفت ایران و چند طرح دیگر برای تشدید فشار علیه جمهوری اسلامی است. به گزارش سایت دیده…

ایران از آمریکا به سازمان ملل شکایت کرد/دستیار ظریف: آینده نشان خواهد داد چه کسی مرتکب اشتباه بزرگ شده است



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

ایران در نامه‌ای به «آنتونیو گوترش»، دبیر کل سازمان ملل متحد مراتب اعتراض خود را نسبت به اقدام «غیرقانونی» و «بسیار خطرناک» آمریکا در ارسال پهپاد به حریم سرزمینی ایران اعلام کرده است.

به گزارش فارس، «مجید تخت روانچی»، نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد در نامه‌ای به «آنتونیو گوترش»، دبیر کل سازمان ملل متحد اعتراض خود را نسبت به تجاوز پهپاد جاسوسی آمریکا به حریم سرزمینی جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد. 

 

آقای روانچی خاطرنشان کرده این نامه را برای مطلع کردن سازمان ملل از یک «اقدام غیرقانونی و بسیار خطرناک و تحریک‌آمیز» نیروهای مسلح آمریکا علیه تمامیت ارضی جمهوری اسلامی ایران نوشته است. 

 

نماینده ایران تصریح کرد پهپاد آمریکایی ساعت ۰۰:۱۴ بامداد پنجشنبه در وضعیت پنهان‌کار از یکی از پایگاه‌های آمریکا در جنوب خلیج فارس پرواز کرد و از تنگه هرمز به سمت بندر چابهار حرکت کرد. این پهپاد به دلیل آنکه در حال انجام عملیات جاسوسی بود تمامی تجهیزات شناسایی خودش را خاموش کرده بود.»

 

تخت روانچی این اقدام تحریک‌آمیز را نقض فاحش قوانین بین‌الملل و منشور ملل متحد توصیف کرده و آن را محکوم کرده است. در این بیاینیه آمده است: «در حالی که جمهوری اسلامی ایران به دنبال جنگ نیست حق ذاتی خود طبق بند ۵۱ منشور ملل متحد جهت اتخاذ تمامی تدابیر مناسب در برابر هر گونه اقدام خصمانه برای تجاوز به سرزمین‌های خود را محفوظ می‌داند و مصمم به محافظت از حریم زمینی، دریایی و هوایی خود است.»

  

دستیار ظریف: آینده نشان خواهد داد چه کسی مرتکب اشتباه بزرگ شده است

دستیار وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران طی یادداشتی نوشت: «در مورد اشتباه بزرگ؛ آینده نشان خواهد داد که آن را چه طرفی در برپایی جنگ مرتکب خواهد شد. روز انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شاید دیر باشد.»

 

 دستیار وزیر و مدیرکل خاورمیانه و شمال آفریقای وزارت امور خارجه در یادداشتی با عنوان «اشتباه بزرگ» نوشت:  «آقای ترامپ در مورد زدن پهپاد آمریکایی در آب‌های سرزمینی ایران گفته است: ایران اشتباه بزرگی کرد. در آب‌های بین‌المللی بود. زیاد درباره‌اش صحبت نمی‌کنم، فقط اشتباه خیلی‌خیلی بدی بود. بزودی جوابش را می‌بینید.»

 

این دیپلمات ارشد کشورمان در بخشی از این یادداشت آورده است: «آینده نشان خواهد داد که ایران اشتباه کرد که پهپاد را زد یا آمریکا که پهپاد را فرستاد. آینده نشان خواهد داد که ایران اشتباه کرد که توافق برجام را امضاء کرد و یا آمریکای اوباما که آن را امضاء کرد و یا آمریکای ترامپ که از آن بیرون رفت.»

 

دستیار ظریف در ادامه افزوده است: «آینده نشان خواهد داد چه کسی اشتباه کرد که امثال بولتون و پمپئو را در تیم خود راه و به آنها جاه و مقام داد. آینده نشان خواهد داد چه طرفی با گره‌زدن زلف خود به نتانیاهو اشتباه کرد. آینده نشان خواهد داد که چه طرفی تلاش کرد حداکثر فشار را بر ایران وارد کند و فروش نفت ایران را به صفر برساند. اینها اشتباهات بود.»

 

وی افزود: «و اما در مورد اشتباه بزرگ؛ آینده نشان خواهد داد که آن را چه طرفی در برپایی جنگ مرتکب خواهد شد. روز انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شاید دیر باشد. آینده نزدیک‌تری ممکن است بتواند برای ما و آمریکایی‌ها و جهانیان، آینه روشنگری در ارتکاب اشتباه بزرگ باشد؛ شاید هم زودتر.»

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------