آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

کلینتون: آمریکا با خروج از برجام اهرم فشار خود علیه ایران را از دست داد



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

وزیر خارجه اسبق آمریکا با انتقاد شدید از رویکرد دولت ترامپ در قبال ایران نوشت که رئیس جمهور آمریکا با خروج از توافق هسته‌ای، اهرم فشار خود علیه ایران را از دست داد.

به گزارش فارس، «هیلاری کلینتون» وزیر امور خارجه اسبق آمریکا به اقدام اخیر ایران در کاهش تعهدات برجامی واکنش نشان داد.

 

وی در پیامی در توئیتر نوشت: «سال گذشته زمانی که دولت ترامپ تهدید کرد که از توافق با ایران خارج می‌شود و تحریم‌های بیشتری را علیه ایران اعمال می‌کند، این آشکار بود که ما اهرم فشار خود را از دست می‌دهیم و ایران برای آن چیزی که می‌خواهد آزاد خواهد بود. قابل پیش بینی بود، ایران هم اکنون از محدودیت‌های غنی‌سازی که توافق اعمال کرده بود، عبور کرده است.»

 

کلینتون که در سال 2016 در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا از دونالد ترامپ شکست خورد، در ادامه پیام توئیتری خود نوشت: «دولت ترامپ با خروج از توافق، به صورت موثر ائتلاف بین‌المللی را که در محدود کردن ایران متحد بود گسست و ایران یک بار دیگر در حال افزایش توانایی هسته‌ای خود است.»

 

وزیر خارجه اسبق آمریکا افزود: «همانطور که من  زمان حصول توافق هسته‌ای با ایران گفته بودم، این توافق کامل نبود اما به ماموریت اساسی خود برای مسدود کردن تمام مسیرهای دستیابی ایران به بمب (هسته‌ای) دست یافته بود.»

 

هیلاری در این پیام‌های توئیتری تاکید کرد: «دیپلماسی با کمال‌گرایی متفاوت است بلکه متعادل کردن خطر است. تاکنون، دولت ترامپ آگاهانه مسیر خطرناکی را که به آینده خطرناکتر منجر می‌شود انتخاب کرده است. اما دیپلماسی همچنان تنها راه دولت برای بیرون آمدن از چاله‌ای است که حفر کرده‌ است.»

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------