آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

اتحادیه اروپا از طرح عراق برای کاهش تنش ایران و آمریکا حمایت کرد



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

نماینده عالی اتحادیه اروپا در سیاست خارجی روز شنبه گفت: با توجه به افزایش تنش های میان آمریکا و ایران، اروپا از پیشنهاد کنفرانس منطقه ای عراق حمایت می کند.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، فدریکا موگرینی رئیس سیاست خارجه اتحادیه اروپا در اولین سفر خود بعد از سال ۲۰۱۴ به بغداد گفت: این اتحادیه رویکرد خود برای مقابله با شرایط سخت منطقه را با عراق به اشتراک گذاشته و هم اکنون اولویت این است که از تشدید و هرگونه محاسبه اشتباه که می تواند منجر به پیامدهای خطرناک برای عراق و فراتر از آن شود جلوگیری شود.

 

موگرینی در ادامه افزود: اتحادیه اروپا آماده است تا از طرح کنفرانس منطقه ای عراق به هر طریقی که می تواند مفید باشد حمایت کند.

 

او گفت که نیاز به کاهش تنش ها و پیدا کردن راه برای گفتگو وجود دارد.

 

احمد الصحاف سخنگوی وزارت خارجه عراق گفت: طرح کنفرانس منطقه ای در حال توسعه است، اما با این وجود این موضوع با هیئت های خارجی که از عراق بازدید می کنند، مطرح می شود.

 

محمد الحکیم وزیر خارجه عراق نیز گفت: در حالی که ما خود در حال جنگ با تروریسم هستیم، منطقه برای جنگ جدید آماده نیست.

 

الحکیم افزود: عراق نباید صحنه ای برای درگیری باشد اما ما باید در حل این بحران با سایر کشورهای عربی، به ویژه کویت و عمان، نقش حمایتی ایفا کنیم.

 

عادل عبدالمهدی نخست وزیر عراق روز شنبه در دیدار با موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت که اروپا برای بغداد یک شریک کلیدی است.

 

به گزارش دفتر رسانه ای نخست وزیری عراق، عبدالمهدی افزود: عراق بدنبال سرمایه گذاری اتحادیه اروپا و افزایش همکاری در تمامی زمینه های سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی است.

 

نخست وزیر عراق تصریح کرد: بغداد با پیروزی بر داعش، هزینه زیادی داد و نتایج حاصل از این پیروزی برای بغداد، منطقه و جهان از جمله اتحادیه اروپا بسیار حائز اهمیت است.

 

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز هدف از سفرش به عراق را حمایت سیاسی، مالی و معنوی اتحادیه اروپا از بغداد و ابراز همبستگی با عراقی ها بیان کرد.

 

موگرینی با بیان اینکه عراق یکی از بهترین شرکای اتحادیه اروپاست و ما قدردان تلاش های سیاست خارجی بغداد هستیم گفت؛ بغداد سیاست متوازنی را در منطقه در پیش گرفته و خواهان ادامه این روند هستیم.

 

وی نگاه عراق و اتحادیه اروپا به مسائل منطقه (خاورمیانه) را یکسان دانست و افزود؛ افزایش همکاری ها میان دو طرف می تواند به ثبات منطقه و جهان کمک کند.

 

موگرینی روز شنبه در سفری رسمی وارد بغداد شد. وی با "محمد علی الحکیم" وزیر امورخارجه عراق نیز دیدار و گفت و گو کرد.

 

ایرنا

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------