آخرین اخبار سیاست خارجی

ترامپ و رئیسی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

اگر ترامپ رئیس جمهور شود، رئیسی باید با پاستور خداحافظی کند؟

سفیر اسبق ایران در انگلستان نگاهی به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۴ در ایران دارد و خاطرنشان می‌کند که «نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پیروزشدن بایدن، ترامپ یا هر…

واکنش پکن به اعمال تحریم‌های اعمالی آمریکا علیه شرکت‌های چینی مرتبط با ایران



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

پکن از واشنگتن درخواست کرد که تحریم‌های اعمال شده بر شرکت‌های چینی متهم به تامین مواد لازم برای برنامه هسته‌ ایران را اصلاح کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از واشنگتن پست، گنگ شوانگ، سخنگوی وزارت خارجه چین، با اشاره به اینکه تحمیل قوانین قضایی آمریکا به شرکت‌های کشورهای ثالث، ریشه اصلی تمامی تنش‌های واشنگتن با تهران است، گفت: ما از ایالات متحده می‌خواهیم که سریعا اقدام اشتباه خود را اصلاح کند و به حقوق و مناقع مشروع دیگر طرفین احترام بگذارد.

 

وزارت خارجه آمریکا روز جمعه اعلام کرد که ایالات متحده ۱۲ شخص و شرکت که در زمینه اشاعه هسته‌ای از جمله ارسال فناوری به کمپانی‌های ساخت سانتریفیوژ ایرانی فعالیت داشتند را تحریم کرده است. این اشخاص و شرکت‌ها ایرانی، چینی و بلژیکی بوده‌اند.

 

وزارت خارجه آمریکا همچنین در ادامه توسعه فعالیت‌های حساس هسته‌ای توسط ایران از جمله افزایش میزان و سطح غنی‌سازی اورانیوم را محکوم کرد.

 

این وزارت همچنین ادعا کرد که ایران دلیل معتبری برای توسعه برنامه‌های هسته‌ای خود ندارد و این کار را تنها برای اخاذی از جامعه بین‌المللی انجام می‌دهد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------