آخرین اخبار سیاست خارجی

پسر حمید نوری،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

پسر حمید نوری بازداشت شد

پسر حمید نوری در سوئد بازداشت شد. به گزارش دیده بان ایران، عطیه نوری، دختر حمید نوری شهروند بازداشت شده توسط سوئد از بازداشت برادرش (مجید نوری) توسط پلیس این کشور خبر…

واکنش دبیر کل سازمان ملل به تحریم ظریف/فرانسه با اقدام آمریکا در تحریم ظریف مخالفت کرد



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

دبیر کل سازمان ملل متحد در واکنش به تحریم آمریکا علیه وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران، گفت خواستار «خویشتنداری حداکثری» همه طرف‌هاست.

«آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل متحد روز پنج‌شنبه در واکنش به اقدام آمریکا در اعمال تحریم علیه «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، بار دیگر خویشتنداری طرف‌ها را خواستار شد. 

 

وی که در یک نشست خبری صحبت می‌کرد، در پاسخ به سؤالی در این مورد، به بیان این جمله بسنده کرد که «زمانی که از خویشتنداری حداکثری صحبت می‌کنم، منظورم خویشتنداری در تمام سطوح است.»

 

دولت آمریکا بامداد امروز در اقدامی خلاف قانون و عرف بین‌المللی، نام ظریف را در فهرست افراد تحریم‌شده قرار داد. این اقدام با انتقاد اتحادیه اروپا، روسیه، چین و بسیاری از نمایندگان کنگره آمریکا روبرو شده است.

 

گوترش در بخش دیگری از صحبت‌هایش، در مورد تنش‌های اخیر در منطقه خلیج فارس، گفت: «از همه طرف‌های مربوط به در منطقه خلیج [فارس] می‌خواهم خویشتنداری نشان داده و از هر اقدامی که اوضاع را ملتهب‌تر کند، خودداری کنند.»

 

وی افزود: «آخرین چیزی که جهان نیاز دارد، یک درگیری بزرگ در خلیج [فارس] است که تبعات فاجعه‌باری بر امنیت و اقتصاد جهان خواهد داشت.»

 

فرانسه با اقدام آمریکا در تحریم ظریف مخالفت کرد

وزارت خارجه فرانسه با اقدام آمریکا در تحریم وزیر خارجه ایران مخالفت کرد.

 

وزارت خارجه فرانسه با اقدام آمریکا در تحریم «محمد جواد ظریف»، وزیر خارجه ایران مخالفت کرد و خواستار حل و فصل دیپلماتیک تنش‌ها شد. 

 

  به نوشته خبرگزاری رویترز، وزارت خارجه فرانسه گفته که این کشور، در کنار انگلیس و آلمان با تصمیم آمریکا مخالف هستند. پاریس گفته همه کانال‌های دیپلماتیک باید باز باقی بمانند. 

 

در بیانیه وزارت خارجه فرانسه آمده است: «از نظر ما همه کانال‌های دیپلماتیک به ویژه در شرایطی که تنش بالا است باید باز باقی بمانند.»

 

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------