آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

واکنش‌های بین‌المللی به حادثه اصفهان| عمان: این اقدام اسرائیل را محکوم می‌کنیم

بامداد امروز جمعه برخی منابع از مقابله با چند ریزپرنده توسط پدافند هوایی کشور در برخی از شهر‌ها از جمله اصفهان خبر دادند. این در حالی است که ایران در روز‌های اخیر بار‌ها…

چین: مایل به همکاری با فرانسه جهت کاستن از تنش‌ها درباره ایران هستیم



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید
وزیر خارجه چین روز جمعه در تماس تلفنی با یک مقام ارشد فرانسوی بر تمایل کشورش برای همکاری با پاریس جهت کاستن از تنش‌ها بر سر برنامه هسته‌ای ایران تأکید

به گزارش فارس، «وانگ یی»، وزیر خارجه چین در یک گفت‌وگوی تلفنی با «امانوئل بون»، مشاور ارشد «امانوئل ماکرون»، رئیس‌جمهور فرانسه بر تمایل کشورش برای همکاری با پاریس جهت کاستن از تنش‌ها بر سر برنامه هسته‌ای ایران تأکید کرد.

 

طبق گزارش «شینهوا»، وانگ‌ یی در جریان این تماس تلفنی با امانوئل بون گفت: «چین مایل به همکاری با فرانسه جهت جلوگیری از شدت گرفتن تنش‌ها بر سر برنامه هسته‌ای ایران است.»

 

طبق این گزارش، وزیر خارجه چین حمایت خود را از آنچه به گفته او «میانجی‌گری‌های فرانسه» برای حل و فصل بن‌بست‌های ایجاد شده بر سر مسئله هسته‌ای ایران است اعلام کرده و گفته که پکن هم تلاش‌های زیادی برای نجات برجام انجام داده است. 

 

 در چند روز گذشته ادعاها درباره «میانجی‌گری فرانسه» بین ایران و آمریکا به سوژه محافل رسانه‌ای تبدیل شده است. اخیراً برخی منابع خبری به نقل از منابع ناشناس ادعا کرده بودند امانوئل ماکرون از «حسن روحانی»، رئیس‌جمهور ایران برای شرکت در نشست گروه ۷ و دیدار با ترامپ دعوت کرده است. 

 

فرانسه یک روز بعد از انتشار این ادعاها، آنها را تکذیب کرد، اما «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا در توئیتی روز پنجشنبه (۱۷ مرداد) اعطای هر گونه نمایندگی به پاریس برای میانجی‌گری میان ایران و آمریکا را رد کرد.

 

او در توئیتر نوشت: «ایران گرفتار مشکلات جدی مالی است. آنها به شدت خواهان گفت‌وگو با آمریکا هستند ولی از طرف همه کسانی که ادعا می‌کنند نماینده ما هستند، از جمله رئیس‌جمهور فرانسه، ماکرون به آنها علامت‌های اشتباه داده می‌شود.»

 

وی اضافه کرد: «می‌دانم امانوئل همانند بقیه حسن نیت دارد، اما هیچ‌کس غیر از ایالات متحده به نمایندگی از ایالات متحده صحبت نمی‌کند. هیچ‌کس به هیچ شکل، روش یا نوع مجاز به نمایندگی ما نیست.» 

 

وزارت خارجه فرانسه امروز به توئیت ترامپ واکنش نشان داد و اعلام کرد درباره مسائلی از این دست نیاز به اجازه ندارد و به صورت مستقل تصمیم می‌گیرد. 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------