آخرین اخبار سیاست خارجی

پسر حمید نوری،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

پسر حمید نوری بازداشت شد

پسر حمید نوری در سوئد بازداشت شد. به گزارش دیده بان ایران، عطیه نوری، دختر حمید نوری شهروند بازداشت شده توسط سوئد از بازداشت برادرش (مجید نوری) توسط پلیس این کشور خبر…

مرکل از ادامه رایزنی‌ها برای تشکیل ائتلاف اروپایی در تنگه هرمز خبر داد



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید
صدراعظم آلمان روز چهارشنبه از احتمال رایزنی وزرای خارجه و وزرای دفاع کشورهای اروپایی در جریان نشستی در فنلاند درباره تشکیل یک ائتلاف دریایی اروپایی در تنگه هرمز خبر داد.

به گزارش فارس، «آنگلا مرکل»، صدراعظم آلمان روز چهارشنبه گفته که به باور او در نشست غیررسمی وزرای خارجه و دفاع کشورهای اروپایی در فنلاند بار دیگر درباره ایده تشکیل یک ائتلاف اروپایی در تنگه هرمز بحث خواهد شد. 

 

طبق گزارش رویترز، مرکل در یک کنفرانس خبری بعد از دیدار با رئیس‌جمهور لیتوانی گفت: «فکر می‌کنم درباره مسئله تشکیل ائتلاف اروپایی بار دیگر در آنجا (فنلاند) بحث خواهد شد، چون رایزنی‌ها در این مورد هنوز در همه جا اتفاق نیفتاده‌اند و من معتقدم که ریاست‌جمهوری فنلاند در این موضوع نقش هماهنگ‌کننده خواهند داشت.»

 

وزرای خارجه و دفاع کشورهای عضو اتحادیه اروپا قرار است در پایان ماه جاری میلادی نشست‌هایی غیررسمی در شهر «هلسینکی» فنلاند برگزار کنند. فنلاند از روز ۱ جولای ریاست دوره‌ای اتحادیه اروپا را به عهده گرفته است. 

 

انگلیس هفته گذشته اعلام کرد به ائتلاف دریایی تحت رهبری اروپا در خلیج فارس با هدف ادعایی محافظت از عبور و مرور کشتی‌ها در تنگه هرمز خواهد پیوست. دو هفته قبل‌تر از آن، انگلیس ایده تشکیل یک ائتلاف اروپایی با همین هدف را اعلام کرده بود. 

 

«هایکو ماس»، وزیر خارجه آلمان چند هفته پیش اعلام کرد که آلمان به ائتلاف تحت رهبری آمریکا در خلیج فارس نخواهد پیوست. ماس گفت که آلمان ترجیح می‌دهد در ائتلاف اروپایی مشارکت کند. 

  

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------