آخرین اخبار سیاست خارجی

سلاح هسته‌ای ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعاهای رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز…

عراقچی: کشورهای باقیمانده در برجام بدانند که زمانی کمی در اختیار دارند



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید
وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه‌ای به محور گفت‌وگوهای معاونان وزرای امور خارجه ایران و روسیه اشاره کرده است.

به گزارش ایسنا، وزارت امور خارجه روسیه روز پنجشنبه در بیانیه‌ای با اشاره به رایزنی‌های سیدعباس عراقچی، معاون وزیر امور خارجه کشورمان و سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه نوشت که این دو مقام بر سر مسائل مرتبط با اجرایی شدن برنامه جامع اقدام مشترک به گفت‌وگو پرداخته‌اند.

 

طبق این بیانیه، دو طرف با در نظر گرفتن اساس و منافع برنامه جامع اقدام مشترک، بر اجرای توافقات منعقد شده در سال ۲۰۱۵ و پایبندی به تعهدات هسته‌ای مجددا تاکید کردند.

 

معاون وزرای امور خارجه دو کشور همچنین بر بر لزوم حفظ توافق هسته‌ای،حمایت از ابتکارات سازنده، تلاش برای حفظ همبستگی، اجرای طولانی‌مدت برجام و کاهش تنش در خلیج فارس تاکید کردند.

 

عراقچی: کشورهای باقیمانده در برجام بدانند که زمانی کمی در اختیار دارند

معاون سیاسی وزیر خارجه ایران در دیدار با همتای روس خود گفت: کشورهای باقیمانده در برجام اگر در اراده خود برای حفظ این توافق جدی هستند، باید بدانند که زمان کمی در اختیار دارند.

  

به گزارش فارس، سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزارت امور خارجه کشورمان که در مسکو به سر می برد روز پنجشنبه اول آبان ۱۳۹۸ با سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه دیدار و گفتگو کرد. 

 

در این مذاکرات که قریب به چهار ساعت به طول انجامید، طرفین آخرین تحولات در موضوع هسته‌ای و برجام را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

 

معاون وزیر امور خارجه کشورمان در این دور از مذاکرات با اشاره به طرح فرانسه و مذاکرات حسن روحانی در نیویورک تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره از  هر ایده و ابتکاری که قادر به حل مسالمت‌آمیز بحران موجود باشد استقبال می کند، اما چنین ابتکاراتی تنها زمانی قابل پذیرش هستند که متعادل و واقع بینانه بوده و تامین کننده منافع ایران در برجام باشند. 

 

عراقچی با انتقاد از سیاست های یکجانبه آمریکا و ناتوانی اروپا در عمل به تعهدات خود پس از خروج آن کشور از برجام گفت: در صورت عدم تحقق خواسته های ایران، جمهوری اسلامی به کاهش تعهدات خود در برجام بر اساس حق خود مندرج در بند ۳۶ این توافق ادامه خواهد داد و هیچ کس نباید اراده ایران در این زمینه را مورد تردید قرار دهد. 

 

وی در عین حال تاکید کرد: مسیر دیپلماسی همچنان باز است، اما این مسیر هر روز باریکتر و صعب العبورتر می شود و کشورهای باقیمانده در برجام اگر در اراده خود برای حفظ برجام جدی هستند، باید بدانند که زمان کمی در اختیار دارند. 

 

ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه نیز در این گفتگوها با تاکید بر اینکه خروج آمریکا از برجام نقض بیّن قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد است، گفت: کشورش از برجام به عنوان دستاورد بزرگ چندجانبه گرایی حمایت می‌کند و به تماس خود با سایر کشورهای مشارکت کننده در برجام برای حفظ این توافق ادامه خواهد داد. 

 

در این مذاکرات طرفین مشورت های نزدیک دو کشور در خصوص برجام و دیگر مسائل مهم منطقه ای و بین المللی را ارزشمند دانسته و بر ضرورت تداوم این مشورت ها تاکید کردند. 

 

رایزنی های عراقچی و ریابکوف به عنوان مذاکره کنندگان ارشد ایران و روسیه از ابتدای مذاکرات هسته‌ای به صورت مستمر در تهران و مسکو جریان داشته است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------