آخرین اخبار سیاست خارجی

سلاح هسته‌ای ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعاهای رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز…

ظریف خطاب به اروپا: به تعهدات پایبند بمانید، ما هم از اقدامات خود برمی‌گردیم



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید
وزیر امور خارجه ایران در توییتی خواستار تعهد سه کشور اروپایی به تعهدات خود ذیل توافق هسته‌ای برجام شد.

به گزارش ایسنا، محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه  ایران روز سه‌شنبه در توییتی نوشت: پاسخ ما به باج‌خواهی و تروریسم اقتصادی آمریکا با چیزی که به دونالد ترامپ خورانده شده بود، متفاوت است. گام چهارم ما در جهت تعلیق یکی از ماده‌های برجام به عنوان راه حلی علیه تخلفات آمریکا و سه کشور اروپایی در بند 36 این توافق، پیش‌بینی شده بود. راه آسان برای سه کشور اروپایی و اتحادیه اروپا این است که به تعهدات خود پایبند بمانند تا ما نیز از اقدامات خود بازگردیم.

 

چین: ریشه تنش‌های هسته‌ای ایران، خروج آمریکا از برجام است

سخنگوی وزارت خارجه چین با اشاره به تنش‌های پیرامون مسئله هسته‌ای ایران اعلام کرد که تنها آمریکا می‌تواند این بحرانی که ایجاد کرده را درست کند.

 

به گزارش سایت وزارت خارجه چین، گنگ شوانگ، سخنگوی این وزارت‌خانه روز سه‌شنبه در کنفرانس خبری هفتگی خود در واکنش به راه‌اندازی و گازدهی زنجیره سانتریفیوژهای میانی IR6 در سایت هسته‌ای نظنر گفت: ما این گزارش‌ها را دریافت کرده‌ایم. ریشه تنش‌های حال حاضر مسئله هسته‌ای ایران را می‌توان در خروج  یکجانبه آمریکا از توافق هسته‌ای برجام و اعمال کمپین فشار حداکثری علیه ایران یافت.

 

وی در ادامه افزود: ما در چین یک ضرب‌المثل داریم که می‌گوید "هیچ‌کس از خود آن کسی که طناب را گره زده است برای گشودن همان گره مناسب‌تر نیست"؛ بنابراین برای عبور از بحران کنونی، آمریکا باید از استراتژی‌های اشتباه خود اعم از تحریم‌های یکجانبه و فشار حداکثری دست بکشد. از طرفی دیگر ایران و دیگر طرفین برجام باید از خود خویشتنداری نشان دهند، توافق را به طور کامل و موثری اجرا  و برای حل اختلافات از چارچوب برجام استفاده کنند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------