آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

امیرعبداللهیان: قصد پاسخگویی به اسرائیل را نداریم

امیر عبداللهیان، وزیر خارجه در گفت‌وگو با شبکه خبری ان.بی.سی: ایران برنامه‌ای برای پاسخ ندارد مگر اینکه اسرائیل یک حمله بزرگ و چشمگیر انجام دهد. سایت رسمی امور وزارت…

آمریکا۹۲ دامنه اینترنتی مورد استفاده ایران را مسدود کرد



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید
وزارت دادگستری آمریکا از انسداد ۹۲ دامنه اینترنتی خبرداد که ادعا می شود از طرف سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و تحت پوشش رسانه های خبری افکار عمومی در ایالات متحده آمریکا را هدف قرار می دهند.

به گزارش مهر به نقل از خبرگزاری بلومبرگ، وزارت دادگستری آمریکا شامگاه چهارشنبه به وقت محلی خاطرنشان کرد ۹۲ وبسایتی را که ادعا می شود از طرف سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران برای فعالیت تبلیغاتی و خبری مورد استفاده قرار می گرفت، مسدود کرده است.

 

وزارت دادگستری ایالات متحده آمریکا ادعا کرد که چهار دامنه از ۹۲ دامنه اینترنتی مسدود شده تحت پوشش رسانه های خبری موثق در داخل خاک ایالات متحده آمریکا فعالیت کرده و تحت کنترل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرار داشته اند. بنا ادعای وزارت دادگستری آمریکا، این وبسایتهای مسدود شده با عملیات تبلیغاتی افکار عمومی آمریکا را در حوزه سیاستهای داخلی و خارجی تحت تأثیر قرار می دادند.

 

در همین رابطه،« دیوید اندرسون» دادستان کالیفرنیای شمالی ادعا کرد :« نمی توانیم به ایران اجازه دهیم که خود را در پشت نقاب سایت های خبری جعلی پنهان کند. اگر ایران می خواهد با استفاده از امکانات آمريکا شنیده شود، باید ماهیت واقعی خود را آشکار کند».

 

وزارت دادگستری آمریکا همینطور در ادامه ادعاهای خود افزود که باقی ۸۸ دامنه اینترنتی مسدود شده در پوشش سایت های خبری محلی و با« انتشار اطلاعات جعلی و طرفدار ایران» مخاطبانی را در اروپا، خاورمیانه و جنوب شرقی آسیا هدف قرار می دادند.

 

وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد که شناسایی این دامنه های اینترنتی حاصل همکاری گوگل (Google‏)، facebook و توئیتر با پلیس فدرال ایالات متحده آمریکا( اف بی آی) بوده است. مطابق این ادعا، فعالیت تمامی این ۹۲ وب سایت، ناقض تحریم های آمریکا علیه حکومت ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------