آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

اتحادیه اروپا: نشانه‌ها حاکی از کاهش تنش‌هاست | دبیرکل سازمان ملل خواهان پایان چرخه خطرناک انتقام‌گیری در خاورمیانه شد

سخنگوی ارشد کمیسیون اروپا با بیان اینکه اتحادیه اروپا گزارش‌های منتشر شده پیرامون حادثه انفجار در اصفهان را دنبال می‌کند، گفت: هنوز تائیدیه‌ رسمی درباره حمله ادعایی…

سناتور آمریکایی: نمی‌توانم تصور کنم بایدن برخی از تحریم‌ها علیه ایران را رفع می‌کند



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید
سناتور جمهوریخواه مجلس سنای آمریکا در مصاحبه‌ای باز‌گشت کشورش به برجام را اقدامی کوته‌بینانه و خطر‌ناک توصیف کرده است.

به گزارش فارس، «تام کاتن»، سناتور جمهوری‌خواه مجلس سنای آمریکا در مصاحبه با شبکه خبری «فاکس نیوز» با ارائه توضیحاتی مدعی شد که بازگشت آمریکا به برجام کوته‌بینی و خطر‌ناک خواهد بود. 

 

کاتن که از زمان شروع مذاکرات هسته‌ای با ایران از مخالفان توافق هسته‌ای برجام بود و از خروج واشنگتن از این توافق هم حمایت می‌کرد در پاسخ به این پرسش مجری شبکه فاکس نیوز که آیا دولت بایدن تحریم‌ها علیه ایران را بر‌می‌دارد گفت: «من اصلاً نمی‌توانم تصور کنم که دولت بایدن تحریم‌ها مثلاً علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را رفع خواهد کرد.»

 

وی در ادامه مدعی شد که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مسئول کشته شدن صد‌ها سر‌باز آمریکایی در عراق و افغانستان است و مقام‌های ایران خواستار لغو این تحریم‌ها هستند. 

 

این سناتور آمریکایی در ادامه اظهارات خود این ادعا را مطرح کرد که توافق هسته‌ای برجام، به غیر از فعالیت‌های هسته‌ای ایران، اقدامات دیگر این کشور را مدنظر قرار نداده است و برخی از محدودیت‌های آن، طبق «بند غروب» در حال منقضی شدن است؛ زیرا ضرب‌الاجل‌ها ذیل این توافق در پنج سال گذشته خیلی کوتاه در نظر گرفته شدند.

 

کاتن در ادامه افزود: آمریکا برای باز‌گشت به برجام باید مسئله منقضی شدن محدودیت‌ها را قبول کند و به همین دلیل بازگشت به این توافق کوته‌بینی و خطر‌ناک خواهد بود.

 

این سناتور آمریکای در صحبت‌های خود همچنین با تکرار ادعاهای گذشته خود و کشورش درباره فعالیت‌های ایران در منطقه، در خصوص شهادت محسن فخری‌زاده، دانشمند هسته‌ای و دفاعی جمهوری اسلامی ایران نیز اظهار نظر کرد.

 

کاتن در پاسخ به این پرسش که آیا رژیم صهیونیستی محسن فخری‌زاده را ترور کرد تا سیاست‌های اوباما در قبال ایران در دولت بایدن تکرار نشود گفت: «من نمی‌توانم درباره کشته شدن (شهادت) محسن فخری‌زاده اظهار‌نظری کنم. من فقط می‌گویم اکنون حضور در نیروهای مسلح ایران به عنوان یک مقام ارشد بسیار خطرناک است.»

 

وی در ادامه با اشاره به سیاست‌های باراک اوباما، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا در قبال منطقه غرب آسیا مدعی شد دولت اوباما به همراه جو بایدن نسبت به اسرائیل یا شرکای طولانی مدت عرب آمریکا، با ایران بیشتر همدلی می‌کردند.

 

کاتن که سناتور جمهوری‌خواه ایالت آرکانزس آمریکا نیز هست هفته گذشته در مصاحبه‌ای گفته بود هر توافق جدید با ایران بدون تصویب در سنا دوام نخواهد آورد. 

 

وی در این مصاحبه که با شبکه فاکس‌نیوز انجام داده بود ایران را به «نقض» مفاد برجام متهم کرد 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------