آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

درخواست آرژانتین از پاکستان: وزیر کشور ایران را بازداشت کنید!

وزارت امور خارجه آرژانتین در اقدامی خصمانه و بی‌اساس روز سه شنبه اعلام کرد که از پاکستان و سریلانکا خواسته است تا وزیر کشور ایران (احمد وحیدی) را به دلیل ادعای واهی بمب…

آنتونی بلینکن: بر پایبندی مان بر حمایت از عربستان تأکید می‌کنیم



زرای خارجه آمریکا و عربستان,اخبار امروز,اخبار جدید
در گفتگوی آنتونی بلینکن با فیصل بن فرهان آل سعود، آمریکا بر حمایت از دفاع از عربستان سعودی تکرار کرد و حملات اخیر علیه خاک عربستان سعودی را به شدت محکوم کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از الجزیره، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در اظهاراتی بر پایبندی آمریکا به مسأله حمایت از عربستان تأکید کرد.

 

وزیر خارجه آمریکا در سخنانی مدعی شد: من امروز با وزیر خارجه عربستان در خصوص اوضاع یمن صحبت کردم. ما بر پایبندی مان بر پشتیبانی از دفاع از عربستان و نیز محکومیت شدید حملات اخیر به خاک عربستان از سوی گروه‌های هم پیمان با ایران در منطقه تأکید می‌کنیم.

 

آنتونی بلینکن همچنین گفت: من با وزیر خارجه عربستان در خصوص همکاری به منظور حمایت از تلاش مارتین گریفیتس، فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن و لندرکینگ فرستاده آمریکا به منظور پایان بخشیدن به درگیری‌ها در یمن صحبت کردم.

 

وزیر خارجه آمریکا همچنین گفت: من با وزیر خارجه عربستان در خصوص نیاز به پایبندی به آتش بس و نیز تسهیل کمک رسانی در یمن صحبت کردم.

 

ساعتی پیش، وزیر خارجه عربستان سعودی در اظهاراتی مدعی طرح عربستان سعودی برای پایان دادن به بحران یمن شد.

 

فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان در سخنانی مدعی شد: ما بر حق خود در دفاع از سرزمین‌های مان علیه حملات انصارالله تأکید می‌کنیم. ما بر ادامه حمایت از ملت یمن و حمایت از تلاش‌های صورت گرفته برای صلح در یمن تأکید می‌کنیم.

 

او در ادامه ادعا‌های خود گفت: امیدواریم انصارالله به طرح‌های ما به منظور حفاظت از خون یمنی‌ها و حل بحران انسانی پاسخ دهند. طرح عربستان شامل آتش بس در یمن تحت نظارت سازمان ملل متحد است. ما به شکل دائم با سازمان ملل برای متوقف کردن درگیری‌های یمن همکاری می‌کنیم.

 

این در حالی است که محمد عبدالسلام، رئیس هیئت مذاکره کننده دولت نجات ملی یمن و سخنگوی انصارالله در واکنش به این طرح به خبرگزاری رویترز گفت: طرح سعودی‌ها برای پایان جنگ، مطلب جدیدی ندارد. عربستان بخشی از جنگ بوده و باید محاصره هوایی و دریایی بر یمن را فورا پایان بخشد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------