آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!

وزیر خارجه آمریکا تأکید کرد این کشور به حفظ امنیت اسرائیل و همچنین کاهش تنش در منطقه پایبند است. به گزارش خبرآنلاین آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا گفت: ما در گروه هفت…

ریاض: امیدواریم مذاکرات وین از منافع کشورهای عربی محافظت کند / هشدار روسیه درباره رزمایش احتمالی آمریکا و اسرائیل



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید
فیصل بن فرحان وزیر خارجه عربستان سعودی امروز پنجشنبه ابراز امیدواری کرد که مذاکرات لغو تحریمهای ایران، مثمر ثمر باشد.

شبکه خبری العربیه به نقل از بن فرحان گزارش داد: «امیدواریم که مذاکرات هسته‌ای کنونی، نتیجه‌بخش بوده و از منافع کشورهای [عربی حاشیه] خلیج [فارس] محافظت کند».

 

وی در نشست خبری با عبداللطیف الزیانی همتای بحرینی خود مدعی شد که بین عربستان سعودی و لبنان، هیچ بحرانی وجود ندارد، آنچه مهم است، اصلاحات واقعی در لبنان است.

 

این وزیر سعودی با بیان اینکه «باید شاهد عمل دولت لبنانی باشیم، نه فقط اظهارنظر»، ادعا کرد که «بحران در لبنان بین حزب الله و مردم لبنان است».

 

 

مسکو: رزمایش احتمالی آمریکا و اسرائیل به مذاکرات وین ضربه می‌زند

 معاون وزیر امور خارجه روسیه با بیان اینکه رزمایش احتمالی آمریکا و اسرائیل در خاورمیانه علیه ایران به بی ثباتی می‌انجامد، گفت: اکنون مهم است که خویشتنداری نشان دهیم و بر تسهیل روند مذاکرات تمرکز کنیم که پس از مدت‌ها انجام می‌شود.

اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

سرگئی ریابکوف پنجشنبه ادامه داد: مسکو از اسرائیل و ایالات متحده می‌خواهد که از برنامه‌های خود برای رزمایش علیه ایران خویشتن داری نشان دهند.

 

وی اظهار داشت: مسکو از برنامه‌های دو طرف برای برگزاری رزمایش شگفت‌زده نیست، اما این عامل بی‌ثباتی در خاورمیانه است.

 

پیش‌تر رسانه‌های غربی به نقل از یک منبع در آمریکا گزارش داده بودند که وزرای دفاع آمریکا و رژیم صهیونیستی می‌توانند درباره برگزاری رزمایش مشترک نظامی با هدف آمادگی برای مقابله با ایران گفت و گو کنند.

 

معاون وزیر خارجه روسیه تصریح کرد: «هر رویدادی که ماهیت نظامی در چنین منطقه‌ای داشته باشد، این خطر را به همراه دارد که منجر به تبعات بعدی شود. این ضروری نیست. اکنون مهم است که خویشتنداری نشان دهیم و بر تسهیل روند مذاکرات تمرکز کنیم که پس از مدت‌ها انجام می‌شود.»

 

منابع: فارس، ایرنا

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------