آخرین اخبار سیاست خارجی

پسر حمید نوری،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

پسر حمید نوری بازداشت شد

پسر حمید نوری در سوئد بازداشت شد. به گزارش دیده بان ایران، عطیه نوری، دختر حمید نوری شهروند بازداشت شده توسط سوئد از بازداشت برادرش (مجید نوری) توسط پلیس این کشور خبر…

ناتو: پوتین کوتاه نمی‌آید | زلنسکی: : از آغاز سال جدید میلادی ۸۰ پهپاد ایرانی را سرنگون کرده‌ایم



 ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی اوکراین
دبیرکل ناتو با بیان اینکه هیچ نشانه‌ای مبنی بر تمایل به پایان جنگ از سمت روسیه دیده نمی‌شود، گفت که غرب باید برای حمایت بلندمدت از اوکراین آماده باشد. 

 به گزارش بهارنیوز، ینس استولتنبرگ، گفت:حفظ اوکراین به عنوان یک کشور مستقل و واداشتن روسیه به مذاکره، به حمایت نظامی از کی‌یف نیاز دارد.

 

استولتنبرگ گفت که روسیه با اعلام بسیج عمومی نسبی در ماه سپتامبر سال گذشته، نشان داد که در حال حاضر قصد پایان جنگ را ندارد. وی افزود: نیروهای اوکراین چندین ماه ابتکار عمل را در دست داشتند، اما می‌دانیم که روسیه هم سربازان زیادی را بسیج کرده و در حال آموزش آن‌هاست. این‌ها نشان می‌دهد که مسکو برای ادامه جنگ آماده است و سعی دارد که حملات جدیدی را آغاز کند.

 

دبیرکل ناتو همچنین گفت که جنگ روسیه و اوکراین «به احتمال زیاد از طریق مذاکرات پایان می‌یابد، اما اکنون ضرورت دارد که کی‌یف تسلیحات مورد نیازش را دریافت کند.»

 

 پیش‌تر ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه در سخنرانی سال نوی میلادی خود تلاش کرد تا حمایت عمومی مردم کشورش از این جنگ را جلب کند و آن را عاملی دانست که آینده این کشور را تعیین خواهد کرد. در مقابل، ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین پوتین را به مخفی شدن پشت سربازانش متهم کرد و گفت که او آن‌ها را رهبری نمی‌کند.

 

ادعای رئیس‌جمهور اوکراین: از آغاز سال جدید میلادی ۸۰ پهپاد ایرانی را سرنگون کرده‌ایم

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین می‌گوید گزارش‌های اطلاعاتی دریافت کرده که حاکی از برنامه مسکو برای تضعیف اوکراین با ادامه کارزار حملات پهپادی برای مدت طولانی است.

 

 ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی اوکراین

به گزارش «انتخاب»، ولودیمیر زلنسکی در سخنرانی شبانه خود از کیف گفت روسیه می خواهد با موج ممتد حملات پهپادی اوکراین را فرسوده کند: «ما باید مطمئن شویم ما که این هدف تروریست‌ها مثل دیگر برنامه‌هایشان شکست بخورد.»

 

زلنسکی گفت حالا زمان آن است که همه به ویژه کسانی که دفاع از آسمان اوکراین را بر عهده دارند حواس خود را جمع کنند.

 

رئیس جمهوری اوکراین گفته است که از آغاز سال جاری میلادی دفاع هوایی این کشور ۸۰ پهپاد ساخت ایران را سرنگون کرده است.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------