آخرین اخبار سیاست خارجی

جنگ جهانی سوم ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

به طور عملی جهان وارد جنگ جهانی سوم شده است/ در چند سال گذشته بر سر بی‌طرفی چه آمد؟

حمله اسرائیل به ایران در بامداد جمعه گذشته سبب شد تا رسانه های خبری و دولت ایالات متحده نفس راحتی بکشند از اینکه از جنگ تمام‌عیار جلوگیری شده است. به گزارش خبرآنلاین…

احیای برجام رویا شد/ نتانیاهو به دنبال جنگ‌افروزی است



 احیای برجام ,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل
استاد روابط بین‌الملل در دانشگاه هاروارد در یک نشریه آمریکا احیای برجام در سال 2023 را غیرممکن دانست. 

به گزارش خبرآنلاین استفان والت کارشناس سیاسی، و استاد روابط بین‌الملل در دانشگاه هاروارد در تحلیلی برای نشریه آمریکایی فارن پالیسی نوشت:

 

در سال ۲۰۲۱، من هشدار دادم که احتمالاً بایدن با فشار مجدد برای اقدام نظامی علیه ایران مواجه شود. در اینجا من بیش از حد بدبین بودم: این موضوع هرگز در سال ۲۰۲۲ به نقطه عطفی نرسید. اما بنیامین نتانیاهو به عنوان نخست وزیر بازگشته است و در راس دست راستی‌ترین دولت در تاریخ اسرائیل قرار گرفته است.

 

هر گونه امکان دستیابی به توافقی جدید برای محدود کردن برنامه هسته‌ای ایران اکنون مانند یک رویا به نظر می‌رسد.

 

تصمیم احمقانه دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق ایالات متحده برای خروج از توافق برجام، به تهران اجازه داد تا نسبت به زمانی که برنامه جامع اقدام مشترک اجرا می‌شد، به بمب نزدیک‌تر شود و به نظر می‌رسد رهبران فعلی ایران بیشتر علاقه‌مند به ذخیره اورانیوم با غنای بالا و تقویت زیرساخت هسته‌ای خود نسبت به مذاکره در مورد محدودیت‌های جدید هستند.

 

آمادگی و تمایل ایران برای ارائه هواپیماهای بدون سرنشین به روسیه برای استفاده علیه اوکراین، احتمال پیشرفت دیپلماتیک در آن جبهه را کمتر می‌کند.

 

نتانیاهو قبلاً گفته بود که توقف برنامه هسته‌ای ایران یکی از اهداف اصلی سیاست خارجی وی است و این به معنای تحت فشار قرار دادن دولت بایدن برای حمایت از اقدامات تهاجمی‌تر است.

 

جنگ در خاورمیانه احتمالاً آخرین چیزی است که بایدن و آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده در حال حاضر می‌خواهند، اما این امر مانع از آن نمی‌شود که نتانیاهو و متحدانش در داخل ایالات متحده برنامه خود را پیش نبرند.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------