آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

اتحادیه اروپا: نشانه‌ها حاکی از کاهش تنش‌هاست | دبیرکل سازمان ملل خواهان پایان چرخه خطرناک انتقام‌گیری در خاورمیانه شد

سخنگوی ارشد کمیسیون اروپا با بیان اینکه اتحادیه اروپا گزارش‌های منتشر شده پیرامون حادثه انفجار در اصفهان را دنبال می‌کند، گفت: هنوز تائیدیه‌ رسمی درباره حمله ادعایی…

آمریکا: همچنان برجام بهترین راه است



  برجام,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی
هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا بامداد چهارشنبه گفت که همچنان توافق هسته‌ای بهترین راه برای تبدیل نشدن ایران به کشوری هسته‌ای است.

 به گزارش ایرنا، "جان کربی" در مصاحبه اختصاصی با شبکه الجزیره قطر درباره سفر جوبایدن به خاورمیانه افزود که وی در تلاش برای ادغام تمام متحدان در خاورمیانه از جمله اسرائیل است.

 

وی به هدف همیشگی آمریکا برای دفاع از رژیم نامشروع رژیم صهیونیستی پرداخت و افزود که آمریکا به امنیت اسرائیل و نیازهای دفاعی آن پایبند است.

 

کربی مدعی شد : تهدیدات زیادی وجود دارد و ایران همچنان در راستای بلندپروازی‌های هسته‌ایش تلاش می‌کند.

 

وی ادعا کرد :ایران همچنان به توسعه توانایی‌های هسته‌ای و بالستیکی خود ادامه می‌دهد و فعالیت‌های ان، امنیت منطقه [خاورمیانه] را برهم می‌زند.

 

کربی  به سفر بایدن به خاورمیانه اشاره کرد و گفت که در عربستان به روابط با ایران خواهیم پرداخت و با متحدان آمریکا برای تامین دفاع آنها کار خواهیم کرد.

 

ایمن مقام آمریکایی افزود: در جریان سفر بایدن تاکید خواهیم کرد که منطقه خاورمیانه برای منافع راهبردی آمریکا مهم است.

 

هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا گفت: همچنان اعتقاد داریم که توافق هسته‌ای بهترین راه برای جلوگیری از تبدیل شدن ایران به کشوری هسته‌ای است و این کشور باید از فرصت توافق استفاده کند.

 

وی به ولادیمیر پوتین و حمله روسیه به اوکراین اشاره کرد و گفت:به جز چند کشور که حوادث جاری در اوکراین را محکوم نکرده‌اند، هیچ دوستی برای پوتین در جهان باقی نمانده است.

 

کربی بر ادامه کمک کشورش به اوکراین تاکید کرد و گفت که همچنان به ارائه کمک‌های مالی و نظامی مورد نیاز ملت اوکراین ادامه خواهیم داد.

 

هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا در ادامه بدون استناد به دلایل متقن ادعا کرد: روسیه و ایران به دنبال انزوای بیشتر خود هستند.

 

وی درخصوص مساله فلسطین هم گفت: بایدن به راه حل تشکیل دو کشور مستقل اعتقاد دارد و در جریان دیدار با محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین بر این موضوع تاکید خواهد کرد.

 

کربی در این گفت وگو اظهار کرد که دو طرف فلسطینی و اسرائیلی باید از فرصت استفاده کنند و ما [طرفین] را به گفت‌وگو در راستای استقرار صلح ترغیب و تشویق می‌کنیم.

 

اذعان کربی به این که برجام همچنان بهترین راه هست، پس از آن بیان می شود که بایدن در مقاله‌ای در روزنامه واشنگتن پست از اقدامات دولت پیشین این کشور در مورد برنامه هسته ای ایران انتقاد و اذعان کرد که برجام در واقع «کارساز» بود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------