آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

آمریکا: با روابط نوپای امنیتی تهران-مسکو مقابله خواهیم کرد



حمایت نظامی ایران از روسیه ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی
سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا ضمن تکرار ادعاهای دولت این کشور مبنی بر حمایت نظامی ایران از روسیه در جنگ اوکراین، گفت که واشنگتن به دنبال مقابله با روابط امنیتی تهران-مسکو خواهد بود. 

به گزارش ایسنا، ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در یک نشست خبری که مشروح آن در وبگاه وزارت امور خارجه این کشور منتشر شده است، در پاسخ به این سوال که با توجه به ادعای اخیر روزنامه وال‌استریت‌ژورنال، مبنی بر این که ایران قصد دارد به تاسیس کارخانه‌ای در روسیه برای تولید پهپادهای دارای طراحی ایران کمک کند، واکنش آمریکا به چنین اقدامی چه خواهد بود و آیا خود این کارخانه هدف اقدامات تحریمی قرار خواهد گرفت یا نه، گفت: از این گزارش مطلعم. نمی‌توانم در جایگاهی که هستم، آن را تایید کنم.

 

پرایس افزود: به طور کلی، [این گزارش] مطلب این گزارش چیزی نیست که از قبل از آن باخبر نباشیم. ما در مدت شش ماه گذشته، به تفصیل درباره روابط امنیتی نوپای روسیه و ایران، درباره عرضه فناوری پهپادی از ایران به روسیه و دوطرفه بودن این اقدامات صحبت کرده‌ایم. روسیه هم در عوض، کمک‌های امنیتی و ادوات نظامی خواسته شده از سوی ایران را به آن می‌دهد. این‌ها بخشی از دلیل اعمال کردن تحریم‌هایی علیه نه تنها روسیه، بلکه علیه عوامل ایرانی است.

 

او با اشاره به تحریم‌های اخیر آمریکا علیه برخی شرکت‌های مرتبط با صنایع پهپادی ایران، گفت: ما مسلما تحریم‌های بعدی را از قبل اعلام نمی‌کنیم اما همچنان به دنبال اهدافی خواهیم بود که به ما اجازه می‌دهد با این نوع رابطه روسیه و ایران و عینا با عرضه فناوری پهپادی از ایران به روسیه مقابله کنیم که آسیب‌ها و ویرانی بی‌حسابی در اوکراین و برای مردم اوکراین به بار آورده است.

  

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------