آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

۶۰ نماینده کنگره آمریکا خواستار مقابله با برنامه پهپادی ایران شدند



 ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

 

 به گزارش ایرنا، هنری کوئلار، نماینده کنگره آمریکا با رهبری گروه دو حزبی متشکل از ۶۰ قانونگذار آمریکایی در نامه ای از جو بایدن رئیس جمهور آمریکا خواسته است با برنامه پهپادی ایران مقابله کند.

 

در این نامه بر اساس اتهامات آمریکا و غرب در ماههای اخیر به ایران در خصوص استفاده روسیه از پهپادهای ایرانی در جنگ اوکراین، از بایدن خواسته شده است که رویکردی هماهنگ و همه جانبه برای اختلال در زنجیره‌های تامین پهپادهای ایران و توقف جریان ورود قطعات پهپادی ساخت آمریکا به ایران به کار گیرد.

 

کوئلار رهبر این گروه از قانونگذاران آمریکایی مدعی شده است: ایران نباید به فناوری آمریکا برای ساخت تسلیحات جنگی دسترسی داشته باشد. توقف جریان ارسال قطعات ساخت آمریکا به ایران نه تنها تلاش‌های حکومت این کشور برای تسلیح روسیه را ناکام می‌کند، بلکه توانایی‌ ایران در انجام حملات دقیق را نیز کاهش می‌دهد. من از بایدن و دولتش می‌خواهم که در مورد این تحول نگران کننده تحقیق کنند و اطمینان حاصل کنند که فناوری آمریکایی به دست دشمنان ما نمی‌رسد.

 

فلوگر، یک نماینده دیگر کنگره نیز ادعا کرد: گزارش‌ها مبنی بر استفاده روسیه از پهپادهای ساخت ایران که حاوی قطعات آمریکایی هستند بسیار نگران‌کننده است. اقدام فوری برای اختلال در روابط رو به رشد ایران با روسیه باید انجام شود و اطمینان حاصل شود که هیچ کالای آمریکایی نمی تواند در جنگ بی رحمانه روسیه مورد استفاده قرار گیرد.

 

اشنایدر دیگر نماینده کنگره نیز مدعی شد: تلاش ایران برای حمایت از روسیه در جنگ بی‌رحمانه‌اش علیه اوکراین، نه تنها به کشتار مردم بی‌گناه در اوکراین کمک می کند بلکه توانایی‌های شرورانه ایران برای تهدید آمریکا و متحدان ما را ارتقا می‌دهد. به همین دلیل است که من با همکاران جمهوریخواه و دموکرات خود برای فلج کردن برنامه رو به رشد پهپادی ایران همکاری می کنم.

 

بیکن یک عضو دیگر کنگره در هراس از نفوذ منطقه ای ایران بدون اشاره به نقش واشنگتن در اقدامات مخرب در جهان ادعا کرد: آمریکا باید ایران را در قبال جنایات آن، از جمله نقض حقوق بشر علیه شهروندان خود، حمایت از تروریست‌هایی مانند حزب‌الله و ارسال صدها پهپاد به روسیه پاسخگو کند. من و همکارانم نامه‌ای به رئیس‌جمهور ارسال کردیم که در آن ضرورت اقدام فوری برای برهم زدن روابط رو به گسترش ایران با روسیه و کم‌رنگ کردن توانایی ایران برای تضعیف قوانین بین‌المللی، قدرت‌نمایی در سراسر خاورمیانه و تهدید نظامیان آمریکایی در سطح جهانی را بیان کردیم.

 

جان کربی هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی دولت بایدن ۱۷ بهمن ماه در جمع خبرنگاران در تداوم ادعاها علیه ایران در عرصه جنگ اوکراین افزود: برای ما شکی وجود ندارد که روسیه همچنان به دریافت پهپاد از ایران، برای استفاده در جنگ اوکراین، ادامه می‌دهد. روابط بین ایران و روسیه در حوزه دفاعی در حال تعمیق است. اکنون نشانه های روشنی وجود دارد که دو کشور به دنبال تبادل بیشتری فناوری های نظامی هستند.

 

هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا ادعا کرد: این بدان معناست که نگرانی ها در مورد امنیت و ثبات خاورمیانه در حال افزایش است. این نگرانی وجود دارد که روسیه ممکن است به‌ دنبال راههایی برای تقویت توانمندی‌های نظامی ایران در خاورمیانه باشد.

 

این سخنگوی شورای امنیت ملی دولت بایدن در هراس از تعمیق روابط نظامی و دفاعی مسکو و تهران افزود: روابط رو به گسترش ایران و روسیه در حوزه دفاعی، نه تنها برای اوکراین بلکه می‌تواند برای شرکا و دوستان ما در خاورمیانه نیز بد باشد.

 

روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال روز یکشنبه به وقت محلی به نقل از منابع آگاه در یکی از کشورهای همسو با آمریکا مدعی شد تهران - مسکو در حال همکاری برای ساخت کارخانه جدیدی در روسیه برای تولید پهپاد طراحی ایران هستند.

  

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------