آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

کاخ سفید: سفر پوتین به ایران، به دلیل انزوای سیاسی متاثر از جنگ اوکراین بود



 ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی
«کارین ژان‌پیر» سخنگوی کاخ سفید عصر روز چهارشنبه به وقت تهران درباره سفر پوتین به تهران اعلام کرد که رئیس جمهوری روسیه به دلیل «انزوای سیاسی متاثر از جنگ اوکراین به ایران سفر کرد».

به گزارش تسنیم: وی به فرافکنی خود علیه سفر پوتین به ایران که در راستای مذاکرات مربوط به نشست آستانه برای حل بحران سوریه صورت گرفته است، ادامه داد و افزود: «این سفر نشان می‌دهد که مسکو تصمیمی برای توقف جنگ در واکراین ندارد».

 

به گفته پایگاه هیل، سخنگوی کاخ سفید در نشست خبری خود که به صورت مشترک با «جان کربی» هماهنگ کننده امور امنیتی آمریکا برگزار شد، بر تداوم تحریم ها علیه روسیه تاکید کرد و گفت: «واشنگتن به زودی افراد و نهادهای روسی جدیدی را به فهرست تحریم ها اضافه خواهد کرد».

 

کارین ژان‌پیر در بخش دیگری از سخنانش به موضوع برجام اشاره کرد و گفت که توافق هسته‌ای با ایران به نفع منطقه خواهد بود و واشنگتن برای دستیابی به این توافق همچنان تلاش می‌کند.

 

ادعاهای سخنگوی کاخ سفید در حالی مطرح می شود که روز سه شنبه تهران میزبان روسای جمهور ترکیه و روسیه در ادامه برگزاری نشست گفتگوهای آستانه درباره سوریه بوده است.

 

در پایان نشست، رؤسای جمهوری اسلامی ایران، فدراسیون روسیه و جمهوری ترکیه، در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند که روسای جمهور بر تعهد تزلزل­ ناپذیر خود به حاکمیت، استقلال، وحدت و تمامیت ارضی جمهوری عربی سوریه و همچنین به اهداف و اصول منشور ملل متحد تأکید و تصریح کردند که این اصول باید مورد احترام همگان بوده و هیچ اقدامی، فارغ از عاملان آن، نباید این اصول را تضعیف نماید.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------