آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

جان کربی : توافق روی میز قرار دارد



 ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی
یک مقام ارشد کاخ سفید مدعی شد: مذاکرات برای حصول یک توافق جدید با ایران تقریبا کامل شده است اما این، مسئولیت ایران است که توافق را بپذیرد یا نه! 

به گزارش ایسنا، جان کربی هماهنگ کننده ارتباطات استراتژیک در شورای امنیت ملی کاخ سفید در یک نشست خبری همچون سایر مقامات آمریکایی تلاش کرد توپ را به زمین ایران بیندازد و تهران را مسئول به نتیجه نرسیدن مذاکرات احیای برجام بداند.

 

بنابر گزارش پایگاه خبری –تحلیلی آکسیوس، جان کربی با تکیه بر ادعاهای نخ‌نما و واهی واشنگتن درباره ماهیت برنامه هسته‌ای کشورمان گفت: ما همچنان متعهد هستیم که اطمینان یابیم ایران هرگز به ظرفیت تولید سلاح هسته‌ای دست پیدا نمی‌کند.

 

کربی همچنین گفت: رئیس جمهور بایدن نیز کماکان معتقد است که دیپلماسی بهترین راه پیش رو برای رسیدن به این نتیجه است  

 

وی در ادامه مدعی شد: مذاکرات (احیای برجام) تقریبا کامل شده است و توافق روی میز قرار دارد اما این، بستگی به ایران دارد که بخواهند توافق را بپذیرند یا نه.

 

هماهنگ کننده ارتباطات استراتژیک در شورای امنیت ملی آمریکا با اشاره به توانمندی‌ موشک‌های بالستیک ایران ادعا کرد که این موشک‌ها تهدید هستند و ایالات متحده همچنان اطمینان خواهد یافت که توانایی دفاع از خود و متحدانش در برابر سایر رفتارهای تهدیدآمیز ایران را دارد.

 

به گزارش ایسنا، مقامات آمریکایی در طول چندین ماه مذاکره غیرمستقیم میان تهران و واشنگتن برای رفع تحریم‌ها و بازگشت آمریکا به برجام همواره تلاش کرده اند با فرافکنی مسئولیت حصول توافق را متوجه ایران بدانند و مدعی‌اند که توافق آماده بوده و روی میز قرار دارد.

 

حسین امیرعبدللهیان وزیر امورخارجه کشورمان در گفت وگوی تلفنی با جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تاکید کرد:  هیچ تردیدی در اراده دولت جمهوری اسلامی ایران برای رسیدن به یک توافق خوب، قوی و پایدار وجود ندارد. اگر آمریکا با واقع بینی در مسیر دستیابی به راه حل و حصول توافق گام بردارد، توافق خوب قابل دسترس همه طرف‌ها خواهد بود.

 

وی در ادامه یادآور شد:  جمهوری اسلامی از آغاز مذاکرات تاکنون همواره حسن نیت و اراده جدی خود را برای رسیدن به توافق نشان داده است. اما آمریکا همواره اظهار می دارد که خواهان توافق است، پس باید در متن توافق و در عمل این رویکرد مشاهده شود.

 

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز در این گفت‌وگو اظهار داشت: طرف ایرانی تاکنون اراده مثبت و جدی در روند مذاکرات از خود نشان داده و اکنون زمان آن است که مذاکرات به نتیجه مطلوب برسد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------