آخرین اخبار سیاست خارجی

سلاح هسته‌ای ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعاهای رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز…

شورای امنیت معافیت سفر ۱۳ مقام طالبان را تمدید نکرد



 شورای امنیت,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل
پیشنهاد آمریکا این است که از میان این ۱۳ مقام طالبان، ۷ نفر آنان از سفر منع شوند و ۶ مقام دیگر به مدت ۹۰ روز از سفر معاف شوند و سفر آنان تنها به قطر محدود شود. 

شورای امنیت سازمان ملل متحد نتوانست بر سر تمدید معافیت سفر ۱۳ مقام طالبان افغانستان به نتیجه نهایی برسد.

 

روسیه و چین موافق تمدید این معافیت بودند تا دیدار و گفتگوی مقامات طالبان با مقامات دیگر کشورها بر سر مسائل افغانستان ادامه یابد.

 

به گزارش یورو نیوز؛ دیگر اعضای دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد اما بر سر تمدید این معافیت سفر مقامات طالبان با مسکو و پکن هم رای نبودند، معافیتی که نیمه شب جمعه ۱۹ اوت (29 مرداد) به پایان رسید.

 

آمریکا و کشورهای غربی سخت منتقد نقض حقوق شهروندان افغانستان، خصوصا محدود شدن حقوق دختران و زنان این کشور توسط طالبان و نیز عدم تشکیل حکومت «همه شمول» هستند.

 

پیشنهاد آمریکا این است که از میان این ۱۳ مقام طالبان، ۷ نفر آنان از سفر منع شوند و ۶ مقام دیگر به مدت ۹۰ روز از سفر معاف شوند و سفر آنان تنها به قطر محدود شود.

 

بر اساس قطعنامه‌ سال ۲۰۱۱ میلادی شورای امنیت سازمان ملل متحد، ۱۳۵ مقام طالبان مشمول تحریم‌هایی همچون مسدود شدن دارایی و ممنوعیت سفر هستند. از میان این تعداد ۱۳ مقام مشمول تحریم ممنوعیت سفر نبودند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------