آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

کاخ سفید: اولویت بایدن در موضوع هسته‌ای ایران دیپلماسی است



 کاخ سفید,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل
سخنگوی کاخ سفید به تکرار ادعاها علیه برنامه هسته‌ای کشورمان پرداخت و گفت که رئیس جمهور آمریکا ترجیح می دهد برای رسیدگی به موضوع هسته‌ای ایران مسیر دیپلماسی را پیش بگیرد.

به گزارش ایسنا، کارین ژان‌ پی‌یر سخنگوی کاخ سفید بامداد امروز (پنج‌شنبه) در یک کنفرانس خبری به تکرار ادعاهای واشنگتن علیه ماهیت برنامه هسته‌ای کشورمان پرداخت و گفت که اولویت دولت بایدن در مواجهه با این موضوع، دیپلماسی است.

 

بنابر گزارش وب سایت رسمی کاخ سفید، ژان پی‌یر با تکیه بر این ادعاهای بی‌اساس افزود: رئیس جمهور بایدن بارها این را گفته است که متعهد به جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای است و این، از همان ابتدا تعهد وی بوده است.

 

وی همچنین مدعی شد: ایران مجهز به سلاح هسته‌ای به مراتب برای نیروهای ما و هم‌پیمانانمان در منطقه خطرناک است. رئیس جمهور  از هر وسیله ای که لازم باشد برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای استفاده خواهد کرد.

 

سخنگوی کاخ سفید در ادامه ادعاهای خصمانه خود گفت: همان‌طور که بارها از این تریبون اعلام کرده‌ایم، ترجیح ما در این مسیر دیپلماسی است اما باید دید که آیا توافق (احیای برجام) واقعاً قابل دستیابی است یا خیر. این چیزی است که ما برای آن کار خواهیم کرد؛ یک تلاش دیپلماسی.

 

به گزارش ایسنا، جمهوری اسلامی ایران هفته گذشته جمع‌بندی نهایی خود درباره متن پیش‌نویس توافق احیای برجام را به هماهنگ کننده مذاکرات هسته‌ای تحویل داد تا آمریکا پس از بررسی، پاسخ خود را به آن بدهد.

 

مقامات ایران بر این نظرند که پاسخ شان به ایده‌های جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و آن چه امروز به عنوان متن پیش‌نویس توافق مشخص شده است، راهگشا است. 

 

پس از دریافت جمع بندی ایران از سوی اتحادیه اروپا، مقامات اروپایی و نیز فرانسوی واکنش مثبت و رو به جلویی درباره پاسخ نهایی ایران داشتند و بعضا عنوان کردند که پیشنهادات ایران "منطقی"، "سازنده" و "دلگرم کننده" است.

 

بر اساس آنچه رسانه‌های غربی به نقل از مقامات اروپایی و غربی اعلام کردند، جمع بندی ایران بیشتر روی مسایل باقی مانده مرتبط با تحریم‌ها و تضمین‌ها بر سر تعاملات اقتصادی متمرکز است و درباره سوالات باقی مانده میان ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، تهران پیشنهاد جدیدی مطرح نکرده است. به این معنا که آنچه در پیش نویس تفاهم شده است را قبول دارد.

 

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان شب گذشته از دریافت پاسخ دولت آمریکا به ‌نظرات جمهوری اسلامی ایران برای حل و فصل موضوعات باقی‌مانده در مذاکرات رفع تحریم‌ها از طریق هماهنگ‌کننده اروپایی مذاکرات وین طی عصر روز چهارشنبه خبر داد.

 

کنعانی اعلام کرد : بررسی دقیق نظرات طرف آمریکایی آغاز شده و جمهوری اسلامی ایران پس از تکمیل بررسی‌ها، نظرات خود در این رابطه را به هماهنگ‌کننده مذاکرات اعلام خواهد کرد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------