آخرین اخبار سیاست خارجی

پسر حمید نوری،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

پسر حمید نوری بازداشت شد

پسر حمید نوری در سوئد بازداشت شد. به گزارش دیده بان ایران، عطیه نوری، دختر حمید نوری شهروند بازداشت شده توسط سوئد از بازداشت برادرش (مجید نوری) توسط پلیس این کشور خبر…

بنیاد محافظه کار آمریکایی: سود اقتصادی 1 تریلیون دلاری برجام برای ایران تا سال 2030



  بنیاد محافظه کار آمریکایی,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی
بنیاد محافظه کار "دفاع از دموکراسی ها" که مخالف سرسخت احیای برجام است، در گزارش خود مدعی شده ایران در سال نخست اجرای برجام به 274 میلیارد دلار درآمد "بادآورده" اقتصادی خواهد رسید. 

یک بنیاد محافظه کار آمریکایی مخالف برجام در گزارشی مدعی شده سود اقتصادی" بادآورده" برجام برای ایران تا سال 2030 بالغ بر 1 تریلیون دلار آمریکا خواهد بود. 

 

به گزارش عصرایران، شبکه خبری محافظه کار "فاکس" آمریکا با انتشار گزارشی در وبگاه خود در این باره نوشت: توافق هسته ای ایران یک سود بادآورده بزرگ برای تهران به ارمغان خواهد آورد.

 

فاکس نیوز در ادامه آورده است: در حالی که ایالات متحده و کشورهای اروپایی در حال بررسی جزئیات نهایی توافق احیای برجام با ایران هستند، یک پیش بینی به روز نشان می دهد که این طرح پس از اجرایی شدن، منجر به جریان های درآمدی عظیم برای تهران خواهد شد.

 

 

گزارشی از بنیاد "دفاع از دموکراسی‌ها" (FDD) تخمین می زند که بر مبنای طرح کنونی احیای برجام، ایران در سال نخست اجرای توافق به درآمد بادآورده 274 میلیارد دلاری و تا سال 2030 به بیش از 1 تریلیون دلار درآمد دسترسی خواهد داشت.

 

فاکس نیوز در ادامه به نقل از گزارش بنیاد دفاع از دموکراسی ها نوشته: احیای برجام اجازه دسترسی به دارایی‌های خارجی مسدود شده ایران به میزان 141 میلیارد دلار را در سال نخست اجرایی شدن خواهد داد. به علاوه صادرات نفتی و غیرنقتی ایران در سال نخست اجرای برجام 121 میلیارد دلار و علاوه بر آن ایران با اجرای برجام به میزان 12 میلیارد دلار در هزینه های واردات صرفه جویی خواهد داشت (به دلیل کاهش هزینه های تجارت برای دور زدن تحریم ها) که مجموع این 3 رقم درآمدی 274 میلیارد دلاری برای حکومت ایران در سال نخست اجرای برجام را به همراه خواهد داشت.

 

بنیاد دفاع از دموکراسی ها که از مخالفان جدی احیای برجام است، در ادامه مدعی شده با اجرای برجام تا سال 2030، ایران در مجموع به 1 تریلیون دلار درآمد دسترسی خواهد داشت.

 

"مارک دوبوویتز" مدیر اجرایی FDD در بیانیه‌ای هشدارآمیز گفته: "دولت بایدن آماده است تا تحریم‌های بزرگ تروریسم را نقض کند که تعهد آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه به کنگره را نقض می کند.. نظر می‌رسد دولت بایدن آماده است تا به شرکت‌های خارجی برای تجارت با نهادهای ایرانی که با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تجارت می‌کنند، چراغ سبز نشان دهد. "

 

پیش بینی بنیاد دفاع از دموکراسی ها درباره اثرات اقتصادی برجام برای ایران، در حالی است که بسیاری از ناظران و کارشناسان تاثیرات اقتصادی برجام برای ایران را بسیار کمتر از برآورد این بنیاد می دانند.

 

به نظر می رسد این بنیاد محافظه کار برای تحریک مخالفان برجام در آمریکا نسبت به خطرات احیای این توافق، یک ارزیابی بسیار سخاوتمندانه درباره تاثیرات اقتصادی برجام برای ایران ارایه داده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------