آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

پاسخ مذاکره کننده فرانسه به اولیانوف: از زمان پاسخ ایران، مذاکره فعالی وجود نداشته است



مذاکرات برجام ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی
«فیلیپ اررا» دیپلمات فرانسوی حاضر در مذاکرات برجام گفت که پس از پاسخ ایران، دیگر مذاکره فعالی وجود نداشته است.

به گزارش ایلنا، وی در پاسخ به «میخائل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین، که بیانیه ضد ایرانی تروئیکای اروپا را «نابه‌هنگام» خوانده بود، در توییتر خود نوشت: «شما بهتر از دیگران می‌دانید که این درست نیست. از زمان آخرین پاسخ ایران دیگر مذاکره فعالی وجود نداشته است.»

 

اولیانوف پیش از این در پیامی توییتری نوشته بود: «واقعا بسیار نابهنگام بود. درست در لحظه حساس گفت‌وگوهای وین و در آستانه نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی».

 

سه کشور اروپایی بریتانیا، فرانسه و‌ آلمان روز گذشته، طی بیانیه‌ای مشترک، بدون اشاره به موضع منفعلانه خود و بدعهدی و زیاده‌خواهی طرف آمریکایی، ایران را مقصر عدم احیای برجام معرفی کرده‌اند.

 

در این بیانیه ادعا شده است که مواضع تهران «تردیدهای جدی را در مورد نیات و تعهد ایران به نتیجه موفقیت آمیز برجام ایجاد می‌کند».

 

تروئیکای اروپا در این بیانیه همچنین مدعی شده‌اند: «ما دولت‌های فرانسه، آلمان و بریتانیا از آوریل ۲۰۲۱ با حسن‌نیت برای احیای توافق هسته‌ای با ایران مذاکره کرده‌ایم. در اوایل آگوست سال جاری، پس از یک سال و نیم مذاکره، هماهنگ‌کننده برجام مجموعه نهایی متون را ارائه کرد که امکان بازگشت ایران به پایبندی به تعهداتش رر برجام و بازگشت آمریکا به توافق را فراهم می‌کرد».

 

در ادامه این مواضع یکطرفه و بی‌اساس آمده است: «متأسفانه ایران ترجیح داد از فرصت حساس دیپلماتیک ایجاد شده استفاده نکند و در عوض گسترش برنامه هسته ای خود فراتر از هر گونه توجیه غیر نظامی قابل قبول را ادامه دهد».

 

سه کشور اروپایی همچنین بدون اشاره به رویکردهای سیاسی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مدعی شده‌اند: «در شرایطی که در حال نزدیک‌تر شدن به توافق بودیم، ایران موضوعات جداگانه‌ای را بازگشایی کرد که مربوط به تعهدات بین‌المللی الزام‌آور حقوقی آن تحت معاهده منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای (ان‌پی‌تی) و توافق پادمان‌ با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی است. این خواسته اخیر تردیدهای جدی را در مورد نیات و تعهد ایران به نتیجه موفقیت آمیز برجام ایجاد می‌کند».

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------