آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

۲ طرح ضدایرانی جدید آمریکایی‌ها | ارسال پیام از کنگره به کاخ سفید



  توافق هسته ‎ای,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی
قانونگذاران جمهوریخواه خواستار تصویب قانونی هستند که به‌واسطه آن، دولت جو بایدن اجازه استفاده از دلارهای مالیات‌دهندگان برای توافق هسته‌ای جدید با ایران را نخواهد داشت. 

به گزارش همشهری آنلاین، آمریکایی‎ها در روزهای اخیر در حال انجام اقدام‎های جدیدی با هدف مین‎گذاری در مسیر احیای توافق هسته ‎ای سال۲۰۱۵ با ایران هستند؛ از یک‎سو کمیته روابط خارجی سنای آمریکا روز پنجشنبه طرحی با عنوان «متوقف‌کردن پهپادهای ایران» را تصویب کرد و از سوی دیگر گفته می‌شود جمهوریخواهان آمریکا قصد دارند با ارائه طرحی پیشنهادی، خواستار قطع بودجه دولت بایدن برای احیای توافق هسته‌ای با ایران شوند.

 

این در حالی‎ است در مفاد طرح متوقف‌کردن پهپادهای ایران که پیش‌تر در مجلس نمایندگان با رأی مثبت قریب به اتفاق قانونگذاران تصویب شده بود، آمده است که با تبدیل‌شدن این طرح به قانون، «ایالات متحده از دستیابی ایران و گروه‌های وابسته به ایران به هواپیماهای بدون سرنشین، ازجمله قطعات تجاری موجود که می‌تواند در حملات علیه شهروندان ایالات متحده و کشورهای شریک استفاده شود، جلوگیری می‌کند».

 

در صورت تصویب در مجلس سنا، این طرح با امضای رئیس‌جمهوری آمریکا به‌صورت یک قانون لازم‌الاجرا درخواهد آمد. همچنین در روزهای اخیر «واشنگتن فری‌بیکن» خبرداد که اعضای حزب جمهوریخواه آمریکا می‌خواهند کمک‌های مالی آمریکا به سازمان ملل، لبنان و عراق را کاهش دهند و بودجه‌ای که به دولت بایدن اجازه می‌دهد توافق هسته‌ای جدید با ایران را اجرایی کند، قطع کنند. قانونگذاران جمهوریخواه خواستار تصویب قانونی هستند که به‌واسطه آن، دولت بایدن اجازه استفاده از دلارهای مالیات‌دهندگان برای توافق هسته‌ای جدید با ایران را نخواهد داشت.

 

این قانونگذاران همچنین می‌خواهند بودجه تزریقی آمریکا به رژیم صهیونیستی برای مقابله با ایران و آنچه «گروه‌های نیابتی ایران در منطقه» خوانده شده را افزایش دهند. گفته می‌شود که قانونگذاران دمکرات احتمالا با اکثریت این طرح پیشنهادی مخالفت کنند، اما هدف از این طرح، ارسال این پیام به کاخ سفید است که جمهوریخواهان در صورتی که در انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره بتوانند اکثریت کرسی‌ها را به ‌دست بیاورند، در راستای تضعیف برنامه‌های سیاست خارجی دولت بایدن اقدام خواهند کرد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------