آخرین اخبار سیاست خارجی

ترامپ و رئیسی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

اگر ترامپ رئیس جمهور شود، رئیسی باید با پاستور خداحافظی کند؟

سفیر اسبق ایران در انگلستان نگاهی به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۴ در ایران دارد و خاطرنشان می‌کند که «نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پیروزشدن بایدن، ترامپ یا هر…

بایدن: آمریکا این هفته تحریم‌های جدیدی را علیه ایران اعمال می کند\ دسترسى ایرانیان به اینترنت را آسان مى‌کنیم



  بایدن,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی
رئیس جمهور آمریکا با انتشار بیانیه ای از اعمال دور جدیدی از تحریم ها علیه ایران به بهانه های حقوق بشری خبر داد.

به گزارش مهر به نقل از تاس، «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا روز دوشنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که آمریکا تحریم‌های جدیدی را علیه مقامات ایرانی اعمال خواهد کرد.

 

بایدن در این ارتباط مدعی شده که این تحریم‌ها علیه کسانی خواهد بود که واشنگتن آنها را در خشونت علیه معترضان دخیل می‌داند.

 

جو بایدن در بیانیه‌ای که در وب‌سایت کاخ سفید منتشر شد، ادعا کرد: «به شدت نگران گزارش‌های تشدید سرکوب خشونت‌آمیز معترضان در ایران، از جمله دانشجویان و زنان، که خواهان حقوق برابر و کرامت انسانی اولیه هستند، هستم.»

 

به ادعای رئیس جمهور آمریکا، واشنگتن به پاسخگویی مقامات ایرانی و حمایت از حقوق ایرانیان برای اعتراض آزادانه ادامه خواهد داد. در این ارتباط بایدن مدعی شد «واشنگتن دسترسی ایرانیان به اینترنت را از طریق تسهیل دسترسی بیشتر به پلت‌فرم‌ها و سرویس‌های امن، خارج از کشور آسان‌تر می‌کند.» در ادامه این بیانیه آمده است: «ایالات متحده همچنین مقامات و نهادهای ایرانی مانند پلیس اخلاقی را که مسئول این امر هستند، مسئول می‌داند.»

 

کمتر از یک ماه پیش و در ماه سپتامبر نیز آمریکا تحریم‌هایی را علیه پلیس و تعدادی از مقامات ایرانی به بهانه مسائل حقوق بشری اعمال کرده بود. چند روز پیش نیز، کاخ سفید هشدار داده بود که تحریم‌های بیشتری در زمینه نقض حقوق بشر برای ایران در نظر گرفته خواهد شد. این خبر را «جیک سالیوان»، مشاور امنیت ملی دولت جو بایدن در کنفرانس خبری خود در کاخ سفید اعلام کرد و مدعی شد: «ما همچنان سرکوب علیه شهروندان را محکوم می‌کنیم و نه تنها در گفتار، بلکه در عمل در کنار آنها هستیم.»

 

اعلام تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران در حالی است که پیشتر «آلنا دوهان»، گزارشگر ویژه سازمان ملل در مورد تأثیر منفی اقدامات قهری یکجانبه آمریکا بر برخورداری افراد از حقوق بشر هشدار داده و در گزارشی اعلام کرده بود: «تحریم‌های یک‌جانبه علیه ایران با تعداد زیادی از هنجارها و اصول حقوقی بین‌المللی مطابقت ندارد، بلکه برای اعمال فشار بر یک کشور اعمال می‌شوند، و به‌عنوان اقدام متقابل بر اساس قانون مسئولیت بین‌المللی قابل توجیه نیستند. بنابراین، این تحریم‌ها می‌تواند به‌عنوان اقدامات قهری یک‌جانبه تلقی شوند که مکرراً در قطعنامه‌های شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد و مجمع عمومی سازمان ملل متحد محکوم می‌گردند.»

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------