آخرین اخبار سیاست خارجی

سلاح هسته‌ای ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعاهای رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز…

بیانیه آمریکا در پی نشست شورای امنیت درباره ادعای فروش پهپادهای ایرانی به روسیه



  بیانیه آمریکا ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی
سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای ضمن تکرار ادعاهای پیشین علیه ایران مبنی بر انتقال پهپادهای ساخت ایران به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین، به بیان جزئیاتی از نشست غیرعلنی دیروز شورای امنیت برای بررسی این ادعا پرداخت.

  به گزارش ایسنا، ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، درباره نشست غیرعلنی شورای امنیت سازمان ملل که پیش‌تر دیپلمات‌های غربی به خبرگزاری رویترز گفته‌ بودند قرار است روز چهارشنبه برگزار شود و آمریکا، فرانسه و انگلیس در آن ادعای فروش پهپادهای ایرانی به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین را مطرح کنند، در بیانیه‌ای که در وبگاه وزارت امور خارجه این کشور منتشر شده، گفت: امروز، آمریکا به همراه انگلیس و فرانسه مسئله انتقال پهپادها توسط ایران به روسیه را در یک نشست شورای امنیت مطرح کرد که در آن اعضای شورا توضیحاتی کارشناسی از دبیرکل سازمان ملل درباره گزارش‌های انتقال این پهپادهای خطرناک دریافت کردند.

 

پرایس افزود: ما نگرانی جدی‌مان را درباره دست یافتن روسیه به این پهپادها از ایران که نقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت است، بیان کردیم.

 

در این بیانیه ادعا شده است: آمریکا در ابتدا در ماه جولای هشدار داد که ایران برنامه دارد به روسیه پهپادهایی برای استفاده در جنگ علیه اوکراین بدهد و در حال حاضر مدارکی داریم که این پهپادها برای حمله به شهروندان غیرنظامی و زیرساخت‌های مهم غیرنظامی به کار گرفته می‌شوند. نظر به این که ایران تامین تسلیحات روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین را انکار می‌کند، ما به همکاری با متحدان و شرکایمان به منظور جلوگیری از انتقال تسلیحات خطرناک به روسیه متعهدیم.

 

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در ادامه گفت: ما در استفاده از تحریم‌ها و دیگر ابزارهای مناسبمان علیه تمامی کسانی که در این انتقالات دست دارند، تردید نخواهیم کرد. 

 

در پایان این بیانیه بر حمایت آمریکا از اوکراین و کمک به آن از جمله از طریق ایجاد توانمندی‌های دفاع هوایی تاکید شده است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------