آخرین اخبار سیاست خارجی

سلاح هسته‌ای ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعاهای رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز…

سازمان ملل: نامه تروئیکای اروپا درباره ایران را دریافت کرده‌ایم



 سازمان ملل,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی
سخنگوی دبیرکل سازمان ملل اعلام کرد که نامه تروئیکای اروپایی درخصوص پهپادهای ایران را دریافت کرده‌اند. 

به گزارش ایسنا، استفان دوجاریک، سخنگوی آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل در نشست خبری روز جمعه خود در پاسخ به سوالی درباره نامه سه کشور اروپایی انگلیس، فرانسه و آلمان به گوترش درخصوص ادعای تحویل پهپادهای ایران به روسیه برای استفاده علیه اوکراین گفت که این نامه دریافت شده است.

 

بنابر گزارش وب سایت سازمان ملل، دوجاریک در ادامه تصریح کرد: این نامه را دریافت کرده‌ایم اما من نمی‌توانم بیش از این اطلاعاتی ارائه دهم و تنها باید بگویم که ما هر آنچه از سوی کشورهای عضو سازمان مطرح می‌شود را تجزیه و تحلیل خواهیم کرد.

 

وی همچنین در پاسخ به سوالی درباره ادعای استفاده نیروهای امنیتی ایران از زور علیه افراد حاضر در ناآرامی‌های اخیر در این کشور گفت: ما همچنان نگران اعتراضات جاری در ایران هستیم و بر عهده مقامات مربوطه در سازمان ملل است که اطمینان حاصل کنند فقط از نیروی متناسب استفاده شده است. اگر تلفاتی هم رخ داده باشد باید به صورت کامل تحقیق شود.

 

انگلیس و فرانسه روز جمعه در نامه‌ای جمعی که به دست اعضای شورای امنیت سازمان ملل رسیده است، آورده‌اند: ما خواهان تحقیقات از سوی تیم دبیرکل سازمان ملل که مسئول نظارت بر اجرای قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل است، هستیم و آماده‌ایم تا از کار دبیرکل در انجام تحقیقات فنی و بی‌طرفانه حمایت کنیم.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------