آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

اتحادیه اروپا: نشانه‌ها حاکی از کاهش تنش‌هاست | دبیرکل سازمان ملل خواهان پایان چرخه خطرناک انتقام‌گیری در خاورمیانه شد

سخنگوی ارشد کمیسیون اروپا با بیان اینکه اتحادیه اروپا گزارش‌های منتشر شده پیرامون حادثه انفجار در اصفهان را دنبال می‌کند، گفت: هنوز تائیدیه‌ رسمی درباره حمله ادعایی…

ادعای دخالت سایبری ایران در انتخابات اسراییل



 اسراییل ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی
دفتر "یوآز هندل" وزیر ارتباطات اسراییل، اعلام کرده" انتخابات سه‌شنبه این هفته هدف مطلوبی برای کارزار‌های نفوذ است، زیرا یک بن‌بست سیاسی بی‌سابقه در اسراییل وجود دارد." 

در حالی که اسراییل خود را آماده برگزاری پنجمین انتخابات سراسری خود در 4 سال گذشته می کند، برخی کارشناسان اسراییلی مدعی دخالت ایران در فرایند انتخابات  از طریق تشدید اختلافات اجتماعی و سیاسی درون اسراییل، شده اند.

  

به گزارش عصرایران، وبگاه "تایمز اسراییل" در این باره نوشت:

تحلیلگران و مقامات اسراییلی می گویند در حالی که نگرانی ها در مورد حمله مستقیم به زیرساخت های رای گیری کم است، اما دشمنان اسراییل ممکن است در تلاش باشند تا از طریق کارزار انتشار اخبار جعلی آنلاین، اختلافات درونی و اجتماعی در اسراییل ایجاد کنند.

  

چند روز قبل از انتخابات کنست، اسراییل برای حملات سایبری احتمالی یا کارزار های نفوذ رقبای خارجی، به ویژه ایران، در حالت آماده باش است که هدف آن ایجاد تنش بیشتر در میان جامعه به شدت قطبی شده اسراییل است.

 

دفتر "یوآز هندل" وزیر ارتباطات اسراییل، اعلام کرده" انتخابات سه‌شنبه این هفته هدف مطلوبی برای کارزار‌های نفوذ است، زیرا یک بن‌بست سیاسی بی‌سابقه در اسراییل وجود دارد."

 

این وزارتخانه و اداره ملی سایبری برای مبارزه با حملات مستقیم به زیرساخت های رای گیری، از جمله تلاش های هکری که سرورها و وب سایت های کمیته مرکزی انتخابات را هدف قرار می دهد، آماده شده اند.

 

اما نگرانی از هدف قرار دادن سامانه های رای گیری چندان جدی نیستند، تا حدی به این دلیل که اسراییلی‌ها به صورت دستی و کاغذی رای خواهند داد. مقامات و کارشناسان می گویند که کارزار های آنلاین با هدف تضعیف اعتماد به روند دموکراتیک اسراییل جدی تر است.

 

"اسحاق آمیت" رییس کمیته انتخابات اسراییل، نسبت به تلاش‌ها برای "مشروعیت‌زدایی از نتایج" و در نتیجه "آسیب رساندن به دموکراسی با ایجاد شکاف و سوء ظن" هشدار داده است.

 

 اسراییل ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

از نظر "افیر بارل"محقق دانشگاه تل آویو، شواهدی از تلاش‌های ایران برای تأثیرگذاری بر جامعه اسراییل از طریق نشر اکاذیب با محتوای سیاسی وجود دارد.

 

بارل در این باره گفت: "ما در بسیاری از موارد حساب‌های جعلی ایرانی را می‌بینیم که می‌توانند در گروه‌های صدها نفری منتشر شوند و یا پیام‌های تفرقه‌انگیز و تحریک‌کننده منتشر کنند، یا دروغ‌هایی را منتشر کنند تا به وجهه یک سیاستمدار آسیب برسانند."

 

وی خاطرنشان کرد که اسراییل با توجه به شکاف‌های سیاسی ریشه‌دار خود در برابر چنین حملاتی آسیب‌پذیرتر شده است، زیرا رای‌دهندگان در چهار انتخابات متوالی نتایج غیرقطعی کسب کرده‌اند و جامعه اسراییل هم اینک بین حامیان بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر جنگ‌طلب سابق و مخالفانش به شدت قطبی شده است. 

 

بارل به خبرگزاری فرانسه گفت: "هدف آسیب رساندن به یک سیاستمدار خاص نیست، بلکه تشویق قطبی شدن و هرج و مرج در سیاست اسراییل است که به دلیل بن بست سیاسی 4 سال اخیر در حال حاضر به شدت پیچیده است."

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------