آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

وزیر خارجه اوکراین: از مجاری دیپلماتیک درباره عواقب ارسال پهپاد به روسیه، به ایران هشدار داده ایم / پاسخ ما واقعا بی‌رحمانه خواهد بود



 ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی
وزیر خارجه اوکراین به رغم تکذیب مکرر ادعاها درباره ارسال پهپاد و موشک ایران به روسیه باز هم این ادعا را تکرار و ایران را به پاسخ «بی‌رحمانه» تهدید کرد. 

به گزارش فارس؛ «دیمترو کولبا» وزیر خارجه اوکراین با دمیدن بر ادعای تکذیب شده کی‌یف و متحدان غربی آن درباره ارسال پهپاد و موشک‌ ایران به روسیه را تکرار کرد و خواستار توقف این اقدام ادعایی شد.

 

ادعاهای مقام‌های اوکراینی درباره ارسال پهپاد و تجهیزات نظامیی ایران به روسیه تمامی ندارد و به رغم تکذیب مکرر تهران و مسکو، وزیر خارجه اوکراین باز هم این ادعا را تکرار کرده است.

 

به گزارش شبکه سی‌ان‌ان، دیمیتری کولبا وزیر خارجه اوکراین روز سه شنبه (دیروز) در نشست خبری در کی‌یف پایتخت این کشور ایران را بار دیگر به ارسال پهپاد و موشک به روسیه متهم کرد.

 

این مقام ارشد اوکراینی ادعا کرد که به ایران از مجاری دیپلماتیک درباره عواقب ارسال محموله‌های جدید پهپادهای تهاجمی و موشک‌های بالستیک به روسیه اطلاع داده شده است.

 

دیمترو کولبا با تکرار ادعاهای اوکراین و متحدان غربی دولت غربگرای این کشور درباره ارسال پهپاد و تجهیزات نظامی ایران به روسیه تهدید کرد که اوکراین پاسخ «واقعا بی‌رحمانه» خواهد داد.

 

این مقام ارشد اوکراینی طی کنفرانس خبری در کی‌یف گفت: «من گفته‌ام و باز هم تکرار خواهم کرد که وقتی صحبت از همدستی هر کشوری در تجاوز روسیه و کشتار شهروندان ما می‌شود، در پاسخ به آنها واقعا بی‌رحمانه عمل خواهیم کرد زیرا این درباره حفاظت از کشور و شهروندان ما است».

 

وزیر خارجه اوکراین افزود: «تصمیم بسیار عاقلانه‌تر برای ایران این است که همکاری نظامی خود را به طور کامل قطع کند و هیچ تسلیحاتی برای استفاده علیه اوکراین را به روسیه ارائه ندهد».

 

تکرار ادعای ارسال پهپاد ایران به روسیه در شرایطی صورت گرفته که مقام‌های مختلف جمهوری اسلامی بارها در رد این ادعای تکراری اوکراین و متحدان غربی این کشور اعلام کرده‌اند که تهران پهپاد و موشکی به مسکو برای استفاده در جنگ اوکراین تحویل نداده و در تلاش برای توقف این جنگ از مجاری دیپلماتیک است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------