آخرین اخبار سیاست خارجی

جنگ جهانی سوم ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

به طور عملی جهان وارد جنگ جهانی سوم شده است/ در چند سال گذشته بر سر بی‌طرفی چه آمد؟

حمله اسرائیل به ایران در بامداد جمعه گذشته سبب شد تا رسانه های خبری و دولت ایالات متحده نفس راحتی بکشند از اینکه از جنگ تمام‌عیار جلوگیری شده است. به گزارش خبرآنلاین…

شورای اروپا: ایران به حقوق زنان احترام بگذارد/ درباره شمار جان‌باختگان و بازداشت‌شدگان اعتراضات اخیر شفاف‌سازی شود



حقوق زنان ,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل
شورای اروپا،از ایران خواست به موجب عضویت در میثاق بین‌المللی حقوق مدنی و سیاسی، به حقوق زنان در ایران احترام بگذارد و از آن صیانت کند.

  به گزارش ایسنا به نقل از وبگاه شورای اروپا، این نهاد اروپایی در جریان برگزاری نشست شورای وزیران امور خارجه اتحادیه اروپا در بخشی از یک بیانیه درباره  موضوع «زنان، صلح و امنیت»، با مطرح کردن اظهاراتی مداخله‌جویانیه درباره اتفاقات اخیر ایران، آن چه تداوم سرکوب‌خشونت‌بار علیه معترضان، از جمله زنان و کودکان، خوانده شده را موجب در دستور کار قرار گرفتن فوری موضوع «زنان، صلح و امینت» و نیازمند حمایت دانست.

 

در این بیانیه آمده است: باید به حقوق زنان و دختران در ایران احترام گذاشته شود و از آن صیانت شود، علاوه بر این، مشارکت کامل و برابرشان در زندگی جمعی، از جمله تصمیم‌گیری فراهم شود.

 

این بیانیه می‌افزاید: شورای اروپا از مقامات ایران می‌خواهد به اصول مقرر در میثاق بین‌المللی حقوق مدنی و سیاسی که ایران هم عضو آن است، به ویژه با احترام به حق غیر تبعیض‌آمیز و برابر مردان و زنان برای بهره‌مندی از حقوق مدنی و سیاسی که ذیل این میثاق بین‌المللی تضمین شده است، پایبند باشد.

 

شورای اروپا همچنین مطرح کرد: علاوه بر این، شورای اروپا از مقامات ایران می‌خواهد تمامی معترضانی را که خشونتی از آن‌ها سر نزده است آزاد کند، طی کردن روند قانونی را برای تمامی بازداشتی‌ها فراهم کند و درباره شمار جان‌باختگان و بازداشت‌شدگان شفاف‌سازی کند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------