آخرین اخبار سیاست خارجی

سلاح هسته‌ای ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعاهای رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز…

عربستان: اختلافات واضحی با واشنگتن داریم/ باید روابطمان را با همگان توسعه دهیم



 فیصل بن فرحان ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی
وزیر خارجه عربستان تأکید کرد که به رغم اختلافاتی که میان ریاض و واشنگتن است؛ اما روابط دو طرف قوی باقی خواهد ماند.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری المیادین، فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان در مذاکراتی در ابوظبی گفت: ما مذاکرات خوبی با شرکایمان در آمریکا داریم؛ اما به مذاکرات استراتژیک واقعی نیاز داریم. معتقدم که آمریکا نقش مهمی را بازی می‌کند و به ایفای این نقش در منطقه به ویژه از بعد امنیتی ادامه می‌دهد. هر دولت آمریکایی رویکردها و سیاست‌های متفاوتی دارد برای همین مطمئنا اختلافات واضحی داریم. منافع آمریکا همان منافع است چه دولتش دموکرات باشد و چه جمهوری خواه. ما روابط بسیار قوی با آمریکا داشته‌ و به برخورد با اختلافات عادت داریم.

 

وی گفت: این منافع و همکاری میان آمریکا و کشورهای عربی همچنان قوی باقی خواهد ماند. آمریکا قدیمی‌ترین هم‌پیمان ما باقی می‌ماند؛ اما باید روابطمان را با همگان توسعه دهیم.

 

آمریکا پیش از این از سفر شی جینپینگ، رئیس جمهوری چین به ریاض ابراز ناخرسندی کرده بود.

 

کاخ سفید اعلام کرد که این سفر در راستای تلاش پکن برای اعمال نفوذ خود است.

 

بن فرحان گفت: مذاکرات با چین که دومین اقتصاد بزرگ جهان را داراست موضوع بسیار مهمی است. ما نسخه به روزرسانی شده‌ای را از چشم انداز ملک سلمان بن عبدالعزیز برای همکاری میان کشورهای شورای همکاری خلیج (فارس) ارائه کرده‌ایم.

 

وی گفت که عربستان از تشکیل کشور مستقل فلسطین حمایت می‌کند.

 

بن فرحان درباره روابط عربستان و روسیه گفت: روابط ما خوب است. این مساله به عربستان کمک کرد تا در معاملات آزادی برخی اسرا میانجیگری کند.

 

پنج‌شنبه عربستان و امارات اعلام کردند که در معامله تبادل دو زندانی میان مسکو و واشنگتن میانجیگری کرده‌اند.

 

وی گفت: ما به همکاری و تلاش برای ثبات قیمت نفت از طریق مذاکره با تمام شرکا ادامه می‌دهیم. قیمت نفت اکنون منصفانه و باثبات است.

 

بن فرحان درباره توافق برجام مدعی شد: "این مساله منطقه را وارد مرحله بسیار خطرناکی می‌کند. این توافق به این معنا نیست که تهران حتما برای تولید سلاح هسته‌ای تلاش نکند. داشتن چنین سلاحی از سوی ایران تحول خطرناکی است که امنیت منطقه را تهدید می‌کند."

 

بن فرحان در حاشیه مشارکت در نشست سیاست‌های جهانی در ابوظبی نسبت به وضعیت خطرناک منطقه هشدار داد و گفت: کشورهای منطقه چگونگی تضمین امنیت خود را بررسی خواهند کرد.

 

بن فرحان همچنین با عبدالله بن زاید آل نهیان، وزیر خارجه امارات در ابوظبی دیدار و درباره روابط دوجانبه و تقویت همکاری در تمام زمینه‌ها و تحولات منطقه‌ای و بین المللی با او بحث و گفت‌وگو کرد.

 

عبدالله بن زاید از سفر فیصل بن فرحان به ابوظبی استقبال و بر استحکام روابط برادرانه میان دو کشور تأکید کرد.

 

وی گفت: امارات و عربستان شراکت استراتژیک قوی و پایداری دارند که با آن منافع مشترک خود را محقق می‌کنند و از امنیت و ثبات منطقه و جهان حمایت می‌کنند.

 

عبدالله بن زاید به فیصل بن فرحان به خاطر آنچه "موفقیت چهل و سومین نشست سران شورای همکاری خلیج فارس" خواند و همچنین نشست این شورا با چین تبریک گفت و نتایج آن را که موجب تقویت همکاری میان چین و کشورهای خاورمیانه و تقویت ثبات و امنیت و شکوفایی آن می‌شود، ستود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------