آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

وزیر امور خارجه کشور: آماده بازگشت روابط با عربستان به حالت عادی هستیم



وزیر امور خارجه ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی
وزیر امور خارجه کشورمان با بیان اینکه گفت‌وگوها با عربستان در مسیر قبلی خود تداوم پیدا خواهد کرد، گفت: این طرف سعودی است که باید تصمیم بگیرد که چگونه رویکرد سازنده‌ای را در برابر ایران دنبال خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، حسین امیرعبدالهیان وزیر خارجه کشورمان در حاشیه سومین مجمع گفت‌وگوی تهران در جمع خبرنگاران با اشاره به حضورش در نشست امان (بغداد۲) که قرار است فردا در اردن برگزار شود، گفت: به نظر ما نشست دوم بغداد می‌تواند در ایجاد فضا برای برون رفت از چالش‌های موجود در منطقه گامی رو به جلو باشد و پیام مهم این نشست باید تمرکز بر همکاری‌های منطقه‌ای بدون دخالت‌های بیگانگان باشد.

 

وزیر خارجه کشورمان با اشاره به برخی دیگر از اهداف برگزاری نشست امان با محوریت موضوع عراق، تصریح کرد: ما همواره از همکاری و تعامل با کشورهای منطقه و خلیج فارس استقبال کرده‌ایم.

 

وی در پاسخ به این سوال که آیا در حاشیه این نشست با وزیر خارجه عربستان نیز دیدار و رایزنی خواهد داشت، گفت: گفت‌وگوها با عربستان در مسیر قبلی خود تداوم پیدا می‌کند و ما در مسیر دیپلماسی رسمی آمادگی داریم که هر زمان که طرف سعودی آمادگی داشته باشد نسبت به بازگشایی سفارتخانه‌های دو کشور و بازگشت روابط دو کشور به حالت عادی حرکت کنیم.

 

این دیپلمات عالی رتبه ایرانی گفت: این طرف سعودی است که باید تصمیم بگیرد که چگونه رویکرد سازنده‌ای در برابر ایران دنبال خواهد کرد.

 

وی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا در حاشیه نشست امان با آقای بورل که در این نشست حضور خواهد داشت دیدار و رایزنی می‌کند، گفت: قرار است آقای بورل و آقای مورا نیز در این نشست حضور پیدا کنند. همانطور که پیش از این گفته‌ام هماهنگی‌ها و گفت‌وگوهای همکارم آقای باقری با آقای مورا ادامه دارد و تماس‌های من و گفت‌وگوهایم با آقای بورل نیز به صورت جدی در جریان است و این فرصت مناسبی است که بتوانیم گفت‌وگوها را تکمیل کنیم.

 

وزیر خارجه در بخش دیگری از صحبت‌های خود در این ارتباط با انتقاد از رویکرد آمریکایی‌ها در ارتباط با تحولات داخلی ایران در طول سه ماه گذشته و با ابراز امیدواری مبنی بر اینکه شاهد تغییر رویکرد و واقع بینی این کشور باشیم، گفت: آمریکایی‌ها باید بین ریاکاری و درخواست برای رسیدن به توافق یکی را انتخاب کنند.

 

وی همچنین در پاسخ به سوال دیگری در مورد نشست اخیر پمپئو با تعدادی از اعضای گروهک تروریستی منافقین در آمریکا گفت: پمپئو عنصر تاریخ مصرف گذشته آمریکاست و با عده‌ای که تاریخ مصرف‌شان گذشته است و دست‌شان به خون ۱۷ هزار شهروند ایرانی آلوده است نشستی را برگزار کرده است که این نشست‌ها فاقد ارزش و تاثیرگذاری است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------