آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

بایدن: تحریم‌ها و کنترل‌های صادراتی جدیدی را علیه ایران اعمال می‌کنیم

رئیس‌جمهوری آمریکا طی بیانیه‌ای درباره تحریم‌های جدید ضدایرانی در پی حمله تنبیهی این کشور علیه اسرائیل، گفت که آمریکا به همراه متحدان خود از اسرائیل دفاع کرد و حال ایران…

وزیر جنگ اسرائیل: جامعه بین‌الملل باید همان گونه که ناتو در اوکراین رفتار می‌کند، به همان شکل با ایران نیز رفتار کند / اکنون زمان مناسبی برای فشار به تهران است



 وزیر جنگ اسرائیل,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل
«بنی گانتز» وزیر جنگ اسرائیل شامگاه امروز دوشنبه مدعی شد که جمهوری اسلامی ایران، تهدیدی برای جهان و منطقه و سپس برای تل‌آویو است.

به گزارش فارس؛ شبکه خبری العربیه به نقل از گانتز گزارش داد، جامعه بین‌الملل باید همان گونه که ناتو در اوکراین رفتار می‌کند، به همان شکل با ایران نیز رفتار کند.

 

وی با این ادعا که باید پیش از رسیدن ایران به بمب اتمی، اقدامات نظامی و اطلاعاتی علیه تهران را افزایش داد، مدعی شد: باید قدرت و نمایش قدرت را در برخورد با ایران، با هم جمع کنیم».

 

روزنامه معاریو هم به نقل از این مسئول صهیونیست گزارش داد: «اکنون زمان مناسبی برای فشار به ایران است تا به توافق هسته‌ای خوبی با آن دست پیدا کرد؛ [توافقی] که پیشرفت هسته‌ای [ایران] را متوقف می‌کند».

 

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی پیش از این هم مدعی شده بود که جلوگیری از گسترش نفوذ ایران امری حیاتی است. وی مدعی شد: «دنیا در حال تغییر است. تبعات جنگ در اوکراین، در حال سرایت از طریق مرز میان کشورها است. سیاست افراط‌گرایی و تروریسم کشورهای سراسر دنیا را تحت تأثیر قرار داده است.»

 

گانتز در ادامه ادعاهای خود اضافه کرد: «ستیزه‌جویی ایران همچنان تهدید بزرگی برای منطقه و دنیا است. ما این را در دخالت ایران در جنگ اوکراین هم می‌بینیم. این را در پیشرفت برنامه هسته‌ای ایران می‌بینیم که به تازگی شورای حکام [اژانس اتمی] هم بر آن صحه گذاشته است.»

 

وی در پایان ادعا کرد: «همین روند را در حمایت ایران از نائبان تروریستی‌اش در سوریه، لبنان و غزه هم می‌بینیم. همین هفته، یک پهپاد ایرانی به یک کشتی غیرنظامی حمله کرد. متوقف کردن گسترش نفوذ و بلندپروازی‌های ایران حیاتی است. این چیزی است که اسرائیل، از طریق برخی از فعالیت‌های خود زیر چتر سنت‌کام قصد دستیابی به آن را دارد و ما همچنان علیه هر گونه تلاش برای ایجاد ترور در مرزهایمان اقدام خواهیم کرد.»

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------