آخرین اخبار سیاست خارجی

سلاح هسته‌ای ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعاهای رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز…

واکنش انگلیس به بازداشت اخیر افراد مرتبط با این کشور در ایران



 وزارت امور خارجه انگلیس,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی
وزارت امور خارجه انگلیس در پی بازداشت عوامل مرتبط با این کشور و افراد دو تابعیتی در ایران به دلیل نقش داشتن در ناآرامی‌ها، خواستار اعمال تحریم‌های حقوق بشری علیه ایران شد. 

به گزارش ایسنا به نقل از وبگاه روزنامه نشنال، دولت انگلیس خواستار اعمال تحریم‌های حقوق بشری بیشتر علیه آنچه «افراد دخیل در سرکوب معترضان در ایران» می‌خواند، شد.

 

این درخواست از سوی دیوید لامی، وزیر امور خارجه دولت سایه انگلیس پس از آن مطرح می‌شود که هفت نفر مرتبط با دولت انگلیس در ایران بازداشت شدند. گفته می‌شود که برخی از آن‌ها شهروندان دوتابعیتی انگلیسی-ایرانی هستند.

 

لامی گفت: حکومت ایران باید از طریق تحقیقی فوری توسط شورای حقوق بشر سازمان ملل بابت هر جنایتی که مرتکب شده پاسخگو شود.

 

علاوه بر این، جیمز کلورلی، وزیر امور خارجه انگلیس نیز به تازگی در صفحه توییترش نوشت که دولت این کشور مقامات ایران را پاسخگو خواهد کرد.

 

وزارت امور خارجه انگلیس درباره بازداشت اخیر افراد مرتبط با انگلیس و افراد دو تابعیتی در ایران، گفت که به دنبال کسب اطلاعات بیشتر از مقامات ایران درباره گزارش‌های مربوط به این بازداشت‌هاست.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------