آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

باقری‌کنی: هرگونه رویکرد تقابلی را با هزینه‌مندسازی منزوی می‌سازیم



باقری‌کنی ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی
معاون سیاسی وزارت امور خارجه گفت: ما در وزارت امور خارجه به اصل کنشگری فعال در عرصه سیاست خارجی به‌شدت باورمند و پایبندیم و لذا هرگونه رویکرد تعاملی را با پاداش متقابل ترویج می‌کنیم و هرگونه رویکرد تقابلی را با هزینه‌مندسازی منزوی می‌سازیم.

به گزارش ایرنا ؛علی باقری روز پنجشنبه در اجلاسیه کانون دانشگاهیان ایران اسلامی که در دانشگاه تهران برگزار شد، گفت: سرعت و شتاب قطار دیپلماسی در گرو هم‌افزایی ملی در موضوعات سیاست خارجی است، لذا دستاوردهای سیاست خارجی طی ١٠ ماه گذشته بیش از آن که مرهون تلاش انفرادی وزارت خارجه در میدان‌های منطقه‌ای و جهانی باشد، ناشی از رویکرد هوشمندانه دستگاه دیپلماسی در استفاده حداکثری از همه ظرفیت‌های ملی و فراملی برای پیشبرد اهداف سیاست خارجی است.

 

وی ادامه داد: از این‌رو راهبرد مدیریتی وزارت خارجه در دوره کنونی مبتنی بر بازیابی جایگاه عملکردی وزارت خارجه در سامانه حکمرانی جمهوری اسلامی در ساحت خارجی است.

 

معاون سیاسی وزارت امور خارجه افزود: باورمندی به اصول سیاست خارجی مندرج در قانون اساسی و تعهد به عملی کردن آموزه‌های امامین انقلاب اسلامی در عرصه سیاست خارجی از جمله رویکردهای راهبردی وزارت خارجه در دولت سیزدهم است.

 

باقری اهتمام جدی برای پرهیز از هزینه‌کردن از گنجینه سیاست خارجی برای موفق نشان دادن دیپلماسی از جمله ویژگی‌های راهبردی دستگاه سیاست خارجی در دولت سیزدهم برشمرد و گفت: به عبارت دیگر برای این که خود را مردان موفق در میدان دیپلماسی نشان دهیم، حاضر نیستیم تا در قبال اصول و مبانی سیاست خارجی و خطوط قرمز نظام تساهل و تسامح کنیم، بلکه هنر دیپلماسی آن است که مردان خود را فدا کند تا اهداف سیاست خارجی محقق شود.

 

وی افزود: خسارت شعورزدایی در سیاست خارجی به اندازه شعارزدایی از سیاست خارجی است. ما در وزارت امور خارجه به اصل کنشگری فعال در عرصه سیاست خارجی به‌شدت باورمند و پایبندیم و لذا هرگونه رویکرد تعاملی را با پاداش متقابل ترویج می‌کنیم و هرگونه رویکرد تقابلی را با هزینه‌مندسازی منزوی می‌سازیم.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------