آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

بورل: به امنیت اسرائیل متعهد هستیم

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در اظهاراتی با محکوم کردن حمله ایران به اسرائیل، بر حمایت این اتحادیه از تل‌آویو تاکید کرد. به گزارش ایسنا، جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی…

هشدار تل‌آویو به اسرائیلی ها در رابطه با ترک ترکیه از بیم ایران



 اسرائیل,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی
مقامات ارشد اسرائیل مدعی هستند که ایران قصد دارد در انتهای هفته حملاتی در استانبول انجام دهد و از تمامی شهروندان‌شان‌ خواستند که فورا خاک ترکیه را ترک کنند.

  به گزارش ایسنا، به نقل از تایمز او اسرائیل، مقامات ارشد صهیونیستی روز جمعه هشدار دادند که "تهدیدات ملموسی" از سوی ایران وجود دارد.

 

این مقامات سیاسی و امنیتی - که نخواستند نام‌شان فاش شود - مدعی هستند که ایران قصد دارد در انتهای هفته حملاتی در استانبول انجام دهد و از تمامی شهروندان‌شان‌شان خواستند که فورا خاک ترکیه را ترک کنند.

 

مقامات صهیونیستی ادعا کردند که ایران به دنبال حملات گسترده در ترکیه است و ایرانیان قصد دارند "به هر قیمتی که شده" صهیونیست‌ها در این کشور را هدف قرار دهند.

 

این مقامات اسرائیلی هشدار دادند که شهروندان این رژیم ممکن است در هر مکانی - حتی در هتل‌ها، رستوران‌ها و سایر اماکن تفریحی - هدف قرار بگیرند و از آن‌ها خواستند تا "فورا استانبول" را ترک کنند.

 

به شهروندان صهیونیستی که توانایی ترک ترکیه را ندارند گفته شده تا خود را درون اتاق‌های هتل محبوس کنند و هیچ نشانی از اینکه اسرائیلی هستند بروز ندهند.

 

تایمز او اسرائیل در خبر خود نوشت که هم‌اکنون انتظار می‌رود ۲۰۰۰ صهیونیستی ساکن ترکیه باشند.

 

کانال ۱۲ رژیم صهیونیستی به نقل از مقامات اعلام کرد که ماموران صهیونیستی حاضر در ترکیه شانه به شانه همتایان ترکیه‌ای‌شان جهت خنثی کردن این حملات کار می‌کنند.

 

یک مقام ارشد صهیونیستی به کانال ۱۲ این رژیم گفت: حضور در استانبول در حال حاضر همانند بازی کردن رولت روسی است. اگر ما می‌توانستیم تصویر کامل این عملیات را عمومی منتشر کنیم، تمامی اسرائیلی‌ها پا به فرار می‌گذاشتند.

 

یک مقام امنیتی ارشد نیز به ینت‌نیوز گفت: ما نمی‌توانیم جلوی تمامی حملات را بگیریم. من از اسرائیلی‌ها می‌خواهم به وطن بازگردند.

 

شبکه ۱۳ رژیم صهیونیستی هفته گذشته اعلام کرده بود که سازمان امنیت این رژیم در راستای خنثی کردن حمله انتقام جویانه ایران در ترکیه تلاش می‌کند و هشدار سفر به کشور ترکیه همچنان وجود دارد.

 

این شبکه با بیان این که نگرانی ها برگرفته از این است که ایرانی ها مصمم هستند تا انتقام ترورهای منسوب به اسرائیل و سازمان موساد را بگیرند، ادعا کرد: ایرانی‌ها پس از اینکه نتوانستند به مسئولین و شخصیت‌های ارشد اسرائیلی دست یابند اکنون به دنبال هدف قرار دادن گردشگران اسرائیلی در خارج هستند.

 

این شبکه صهیونیستی همچنین اعلام کرد: سازمان اطلاعات ترکیه در خنثی سازی حملات در خاک ترکیه به اسرائیل کمک می کند و جنگ مغزها میان سازمان اطلاعات اسرائیل و ایران درخصوص خنثی سازی این نوع حملات همچنان ادامه دارد.

 

خبرگزاری رویترز نیز پیشتر و در پی ترور شهید سرهنگ پاسدار حسین صیاد خدایی به دست عوامل تروریستی و هشدار مقامات ارشد نظامی ایران به مسببان این اقدام، نوشت که اسرائیل با توجه به وجود تهدید انتقام‌جویی ایران به خاطر ترور این شهید، به شهروندانش درباره سفر به ترکیه هشدار داده است.

 

لازم به ذکر است که ایران همان موقع اعلام کرد که انتقام در کشور ثالث رخ نخواهد داد

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------