آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

سخنگوی اتحادیه اروپا: تلاش اروپا برای حفط روابط تجاری با ایران بیشتر شده است



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی ,سخنگوی اتحادیه اروپا
سخنگوی اتحادیه اروپا گفت که این اتحادیه در تلاش برای حفظ توافق هسته‌ای با ایران است. 

به گزارش ایلنا، بلومبرگ گزارش داد که اتحادیه اروپا  پس از آنکه دولت ترامپ تحریم‌های خود علیه ایران را به حالت اول خود برگرداند، در تلاش برای حفظ روابط اقتصادی خود با ایران به منظور کاهش فشار رو به رشد ایالات متحده است.

 

«ماجا کوسیجانسیک» سخنگوی اتحادیه اروپا با اشاره به تحریم‌های علیه ایران گفت: تلاش برای حفظ توافق هسته‌ای با ایران و حفظ روابط اقتصادی و تجاری با ایران در هفته‌های اخیر بیشتر شده است.

 

وی اضافه کرد که یکی از اقدامات مهم صورت گرفته از سوی ما اصلاح قانون منع تجارت با ایران بود که در ماه آگوست این قانون به روزرسانی شد طبق این قانون تجارت با ایران به نظر ما جایز و مشروع است

 

علیرغم اظهارات سخنگوی اتحادیه اروپا مبنی بر افزایش تلاش‌ها برایحفظ تجارت با ایران، «استیو منوچین» وزیر خزانه‌داری آمریکا مدعی قطع دسترسی ایران به سوئیفت(جامعه جهانی ارتباطات مالی بین بانکی) شد.

 

اتحادیه اروپا اوایل هفته جاری میلادی هشدار داد که قطع دسترسی بانک‌های ایرانی از شبکه سوئیفت اثرات منفی بی‌شماری بر یکپارچگی سیستم مالی بین‌المللی خواهد داشت.

 

سخنگوی اتحادیه اروپا در ادامه صحبت‌های خود به این موضوع اشاره کرد که هدف خاصی که اتحادیه اروپا به دنبال آن است،  کمک به شرکت‌ها در اجتناب از تحریم‌های ایالات متحده و ادامه تجارت با ایران است، اما جزئیات این اقدامات هنوز مبهم است.

 

برخی از شرکت‌ها، از جمله شرکت‌ توتال فعالیت در ایران را به دلیل همکاری با ایالات متحده آمریکا متوقف کرده‌اند.

 

«سیلیسیا مالستروم» نائب رییس کمیسیون اروپا توضیح داد که اتحادیه اروپا  این هفته ایده ساز و کار ویژه مالی را پذیرفت. وی روز چهارشنبه در کنفرانس بروکسل توضیح داد: این ایده بر روی کاغذ خوب به نظر می‌رسد ولی در عمل اقدامی دشوار محسوب می‌شود. بحث‌های شدیدی با کشورهای عضو در حال انجام است و ما به دنبال این هستیم که ببینیم چه کاری می‌توانیم  برای کاهش فشار آمریکا روی شرکت‌های ارروپایی در این راستا انجام دهیم.

 

نائب رییس کمیسیون اروپا در سخنان خود گفت همه ما از رفتار و تصمیمات آمریکا نگران و ناراحت هستیم. ایران یک طرف این قرارداد است و پایبند تعهدات خود است و جامعه بین‌المللی هم باید به قرارداد خود پایبند بماند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------