آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

امیرعبداللهیان: قصد پاسخگویی به اسرائیل را نداریم

امیر عبداللهیان، وزیر خارجه در گفت‌وگو با شبکه خبری ان.بی.سی: ایران برنامه‌ای برای پاسخ ندارد مگر اینکه اسرائیل یک حمله بزرگ و چشمگیر انجام دهد. سایت رسمی امور وزارت…

ادعای وزیر خارجه انگلیس مبنی بر مغایرت آزمایش موشکی ایران با قطعنامه 2231



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی ,وزیر امورخارجه انگلیس
وزیر امورخارجه انگلیس در واکنش به آزمایش موشکی که ادعا می‌شود ایران به تازگی انجام داده است، گفت که این اقدامی تحریک برانگیز و مغایر با قطعنامه 2231 شورای امنیت است. 

به گزارش ایسنا، جرمی هانت وزیر امورخارجه انگلیس با انتشار پیامی در صفحه توئیتر خود به این ادعا که ایران به تازگی یک موشک بالستیک میان برد آزمایش کرده است، واکنش نشان داد.

 

وی در پیام خود مدعی شد: من به شدت نسبت به آزمایش موشک بالستیک میان برد توسط ایران نگران شده‌ام. این اقدامی تحریک برانگیز و تهدیدآمیز بوده و در تضاد با قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل است.

 

جرمی هانت ادامه داد: حمایت ما از برجام به هیچ وجه از نگرانی ما درباره برنامه موشکی بی‌ثبات کننده ایران و از عزم ما نسبت به اینکه باید متوقف شود، کم نمی‌کند.

 

به گزارش ایسنا، این ادعا در حالی شب گذشته از سوی وزیر امورخارجه آمریکا مطرح شد که تاکنون هیچ مقام نظامی یا دفاعی ایران آن را تائید نکرده است.

 

مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در ادامه رویکرد بدخواهانه کشورش، مدعی شد که آزمایش موشک‌های میان‌برد ایران که توانایی حمل چندین کلاهک موشکی منفجره را دارند تخطی از توافق بین‌المللی هسته‌ای تهران است و  آن را محکوم کرد.

 

در اثنای تنش‌ها میان واشنگتن و تهران در زمینه موشک‌های بالستیک، پمپئو در پیام توییتری خود هشدار داده است که ایران در حال افزایش آزمایش و تکثیر موشک‌هایش است و از جمهوری اسلامی ایران خواست این اقدامات را متوقف کند.

 

پمپئو در ادامه ادعاهای خود به جزئیاتی درباره آخرین آزمایش موشکی ایران نیز اشاره کرد.

 

وی همچنین مدعی شد که این آزمایش از قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل تخطی کرده است.

 

این در حالی است که مقامات کشورمان تا کنون بارها ضمن تاکید بر اقتدار و استقلال برنامه موشکی ایران از آن به عنوان ابزاری دفاعی یاد کرده و خاطرنشان کرده‌اند که ضمن پاسخ کوبنده به هرگونه تجاوز احتمالی هیچ‌گاه به دنبال جنگ‌افروزی در هیچ کجای جهان نیستند.

 

در همین راستا، بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در واکنش به ادعای مایک پمپئو که آزمایش های موشکی ایران را نقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت دانست، اظهار داشت: برنامه موشکی ایران ماهیت دفاعی دارد و بر اساس نیازهای کشور طراحی می شود.

 

قاسمی تاکید کرد: هیچ قطعنامه ای در شورای امنیت برنامه موشکی و یا آزمایش‌های موشکی ایران را ممنوع نکرده است.

 

وی خطاب به وزیر امور خارجه آمریکا افزود: جالب و البته مضحک آنجاست به قطعنامه ای استناد می کنید که با خروج یک‌جانبه و غیر قانونی‌تان از برجام نه تنها خود آن را نقض کرده‌اید بلکه دیگران را هم به نقض آن تشویق و یا حتی اگر آن را اجرا کنند تهدید به تنبیه شدن و تحریم می‌کنید.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------