آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

بایدن: تحریم‌ها و کنترل‌های صادراتی جدیدی را علیه ایران اعمال می‌کنیم

رئیس‌جمهوری آمریکا طی بیانیه‌ای درباره تحریم‌های جدید ضدایرانی در پی حمله تنبیهی این کشور علیه اسرائیل، گفت که آمریکا به همراه متحدان خود از اسرائیل دفاع کرد و حال ایران…

روزنامه سعودی «عکاظ»: قطرِ خائن با ایران همکاری می کند؛ می خواهد به برادرانش ضربه بزند



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی ,قطر
عادی سازی با نظامی که از ارتشهای عربی انتقاد کرده و اخلاق و احترام ندارد، بی معناست. موضع عربستان در رابطه با نظام قطر، نباید تغییر کرده و به دنبال عادی سازی با آن باشد. 

روزنامه عکاظ چاپ ریاض نوشت: دشمنی صریح نظام قطر با عربستان سعودی، مولود این روزها نیست، بلکه در دوران حکومت ملک فهد نیز این دشمنی به خوبی مشهود بود، در زمان ملک عبدالله ادامه یافته و به عهد ملک سلمان رسید؛ کسی که تصمیمات شایسته ای علیه قطر اتخاذ نمود. نظام قطر، حامی مالی تروریسم علیه عربستان است و از رسانه های خود برای تغییر نظام حاکم در عربستان استفاده می کند.

 

به گزارش «انتخاب»؛ در ادامه این مطلب آمده است: قطر با رئیس جمهور سابق لیبی، معمر القذافی برای تغییر نظام عربستان توطئه کرد و نوارهای صوتی کشف شده در این باره، بخوبی نشان دهنده توطئه مذکور است.

 

این نظام، دشمن عربستان است و با تمام دشمنان آن، همکاری می کند، از جمله گروههایی نظیر اخوان المسلمین و حزب الله.

 

باید به عادی سازی با چنین نظام مجرم و خائنی که به دنبال ضربه زدن به همسایگان و برادرانش است و با دشمنان عربستان، همچون ایران، همکاری دارد، «نه» گفت.

 

نباید با نظامی وارد عادی سازی شد که دم از دموکراسی می زند، در حالی که عملا به آن اهمیتی نمی دهد و افراط گرایان را رجال دین و نمادهای امت می خواند. نباید با نظامی عادی سازی کرد که پر است از شبهه هایی مربوط به رسوایی های پرداخت رشوه به فیفا برای میزبانی جام جهانی است و گروههای تروریستی را مأمور سرقت آثار باستانی عراق، سودان، مصر و سوریه می کند، تا از آنها برای نمایش در موزه های دوحه استفاده کند.

 

عادی سازی با نظامی که به پیمانها و صحبتهای خود پایبند نیست و توافق سیاسی با ان فایده ای ندارد، صحیح نیست. قطر به یک درمان روانی نیاز دارد تا از کینه گذشته خود در رابطه با عربستان، مصر، بحرین و امارات رها شود.

 

عادی سازی با نظامی که از ارتشهای عربی انتقاد کرده و اخلاق و احترام ندارد، بی معناست. موضع عربستان در رابطه با نظام قطر، نباید تغییر کرده و به دنبال عادی سازی با آن باشد...

 

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------