آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

برایان هوک :در حال بررسی مسئله اخراج بستگان مقامات ایرانی از آمریکا هستیم



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی ,برایان هوک
نماینده ویژه امور ایران در وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به درخواست‌هایی مبنی بر لغو ویزای آمریکا برای خانواده‌های مقامات ایرانی گفت که در حال کار بر روی این مساله هستیم. 

برایان هوک که به پرسش‌های مخاطبان حساب های فارسی وزارت خارجه ایالات متحده در فضای مجازی پاسخ می‌داد، با اشاره به تعداد بالای این درخواست‌ها توضیح داد که نمی‌تواند درباره پرونده‌های این افراد جزئیات بیشتری بدهد اما در عین حال تاکید کرد: ما تمام گزینه‌ها را برای تحت فشار قرار دادن افراد ریاکار استفاده خواهیم کرد. این مقام وزارت خارجه آمریکا، حضور فرزندان و وابستگان مقامات حکومت را در آمریکا نشانه‌ای از «ریاکاری» آنها دانست. به گفته هوک، در حالی که مقامات حکومت شعار مرگ بر آمریکا سر می‌دهند خانواده‌های خود را به کشور «به اصطلاح شیطان بزرگ» می‌فرستند تا با استفاده از پول مردم ایران در آنجا زندگی و تحصیل کنند.

 

 به تازگی خانواده های آمریکاییان زندانی در ایران از دولت ترامپ خواستار لغو ویزای فرزندان یا بستگان نزدیک به مقامات ارشد ایران، از جمله حسن روحانی رئیس جمهوری ایران شده بودند. گروهی از قانونگذاران از دو حزب اصلی آمریکا از این ایده حمایت می کنند. از جمله «تد کروز» سناتور جمهوریخواه از ایالت تگزاس و الیوت انگل که پیش بینی می شود با روی کار آمدن مجلس جدید نمایندگان، به عنوان رئیس جدید کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا شود.

 

موضوع اقامت به فرزندان مقامات ایران بارها هم حتی در سطح عالی آمریکا مطرح شده بود. تیرماه امسال، رئیس جمهوری ایالات متحده در واکنش به ادعاها درباره اعطای حق شهروندی و اقامت به مقامات جمهوری اسلامی ایران و فرزندان آنها در دولت قبل آمریکا، در توئیتی به آن اشاره کرد. دونالد ترامپ روز سه شنبه ۱۲ تیر در توئیتر خود نوشت: تازه برملا شده است که دولت اوباما در طول مذاکرات وحشتناک هسته‌ای ایران، به ۲۵۰۰ ایرانی از جمله مقامهای رسمی [جمهوری اسلامی] حق شهروندی اعطا کرده است.چه [خبر] مهم (وبدی) است!

 

 بهار

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------