آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

گزارش یورونیوز از ورود ناو هواپیمابر آمریکا به خلیج فارس و واکنش ایران



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی , ناو هواپیمابر آمریکا
ناو هواپیمابر «یواس‌اس‌ جان سی‌استنیس» روز جمعه وارد خلیج فارس شد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از یورونیوز، آسوشیتدپرس نوشت، این ناو اولین کشتی جنگی آمریکا است که پس از خروج آمریکا از توافق هسته‌ای ایران و پس از طولانی‌ترین دوره غیبت ناوهای هواپیمابر نیروی دریایی آمریکا، به خلیج فارس اعزام شده است.

 

بنا بر همین گزارش شناورهای سپاه پاسداران، این ناوهواپیمابر و گروه پشتیبانی و محافظت از آن را تحت تعقیب و رصد قرار داده‌اند. این خبرگزاری با انتشار تصاویر گزارش کرد نیروهای ایرانی برای رصد این ناو و شناورهای اطراف آن، یک پهپاد را به پرواز درآورده و چند موشک را به شکل آزمایش در نزدیکی آن شلیک کرده است.

 

تصاویر منتشر شده از زمان ورود این ناو به خلیج فارس نشان می‌دهد که هلی‌کوپترهای آمریکایی بالای قایق‌های تندروی سپاه گشت می‌زنند.

 

در سال‌های گذشته بارها قایق‌های تندروی سپاه پاسداران و شناورهای جنگی ایالات متحده در خلیج فارس و در نزدیکی آب‌های ایران به یکدیگر نزدیک شده‌اند. نیروی دریایی ایالات متحده قایق‌های سپاه را به رفتارهای غیرحرفه‌ای متهم می‌کنند.

 

دونالت ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا در جریان کارزارهای انتخابات ریاست جمهوری در سال ۲۰۱۶ خواستار برخورد شدید با قایق‌های ایران شده بود.

 

دونالد ترامپ در ماه مه سال ۲۰۱۸ گفته بود تنش‌ها میان شناورهای نیروی دریایی ایالات متحده و سپاه پاسداران کاهش یافته است.

 

ورود ناو هواپیمابر یواس‌اس‌ جان سی‌استنیس به خلیج فارس، اندکی پس از اعلام خروج نیروهای آمریکایی از سوریه و کاهش قریب‌الوقوع شمار سربازان این کشور در افغانستان صورت می‌گیرد.

 

مقام‌های مختلف جمهوری اسلامی ایران از زمان تهدید‌های دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده به خروج از برجام تهدید کرده بودند که سیر صادرات نفت را از کشورهای دیگر محدود یا متوقف خواهند کرد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------