آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

پیش‌بینی احتمال جنگ با ایران در سال ۲۰۱۹



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی , جنگ با ایران
ریچارد ‌هاس، رئیس اندیشکده آمریکایی شورای روابط خارجی، در گفت‌وگو با یک شبکه آمریکایی گفت که ایران محتمل‌ترین صحنه برای وقوع یک جنگ بزرگ در سال جدید میلادی خواهد بود.

به گزارش فرارو، در این اواخر، از میان کارشناسان برجسته روابط بین‌الملل،‌ هاس تقریبا تنها کسی بوده که درباره قرار گرفتن نظم جهانی در مرحله گذار هشدار‌هایی داده است. او معتقد است که این نظم، به‌ویژه در غرب، بار دیگر در معرض یک آزمون مهم تاریخی قرار گرفته است. چنین هشدارهایی که عموما متاثر از «آشفتگی در اروپا» و نیز روی کار آمدن دونالد ترامپ در آمریکا است، جنبه‌ای کاملا بدبینانه دارند. ‌گذاری که ‌هاس از آن سخن می‌گوید، گذار به یک مرحله طلایی نیست، بلکه غوطه‌ور شدن در هرج‌ومرج و بی‌ثباتی است. تحولاتی که در ماه‌های اخیر در اروپا رخ داده، به‌خصوص جنبش جلیقه‌زرد‌های فرانسه، سهم بسزایی در شکل‌گیری هشدار‌های بدبینانه ‌هاس دارند. او در یکی از نوشته‌هایش، تحولات اروپا را به‌طور تلویحی، باطل‌کننده نظریه «پایان تاریخ» فرانسیس فوکویاما، دانشمند مسائل سیاسی دانسته است.

 

در ادامه این بدبینی‌ها،‌ هاس اخیرا طی گفت‌وگویی با شبکه «ام‌اس‌ان‌بی‌سی» آمریکا مدعی شده که ایران محتمل‌ترین مکان وقوع یک جنگ بزرگ در سال ۲۰۱۹ خواهد بود.‌ هاس در این گفت‌وگو به وضعیت خاورمیانه پرداخت و گفت: «یکی از قوانین بنیادین خاورمیانه این است که امور قبل از اینکه از این هم بدتر شود، باید بدتر شود. معتقدم که ما این را خواهیم دید. اگر بخواهم در سال ۲۰۱۹ یک شرط‌بندی کنم - مبنی بر اینکه در جایی در جهان ممکن است یک جنگ جدی اتفاق بیفتد- آنجا، کره‌شمالی نخواهد بود. دریای جنوب چین هم نخواهد بود. هرگز نمی‌دانید که آقای پوتین در اوکراین چه کاری خواهد کرد. اما من روی ایران شرط می‌بندم.»

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------