آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

اتحادیه اروپا: نشانه‌ها حاکی از کاهش تنش‌هاست | دبیرکل سازمان ملل خواهان پایان چرخه خطرناک انتقام‌گیری در خاورمیانه شد

سخنگوی ارشد کمیسیون اروپا با بیان اینکه اتحادیه اروپا گزارش‌های منتشر شده پیرامون حادثه انفجار در اصفهان را دنبال می‌کند، گفت: هنوز تائیدیه‌ رسمی درباره حمله ادعایی…

ترکی الفیصل: خروج آمریکا از سوریه باعث تقویت ایران، روسیه و بشار اسد می‌شود



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی , ترکی الفیصل
یک عضو خاندان سلطنتی عربستان سعودی از تصمیم آمریکا برای خروج نظامیان این کشور از خاک سوریه انتقاد کرد. 

به گزارش ایسنا، ترکی الفیصل در گفت‌وگو با شبکه بی‌بی‌سی گفت: این اقدام رئیس‌جمهور آمریکا تاثیر بسیار منفی خواهد داشت و باعث تقویت ایران، روسیه و قدرت بشار اسد خواهد شد.

 

بر اساس گزارش العالم، اظهارات ترکی الفیصل که از مقامات سابق و با نفوذ عربستان محسوب می‌شود در آستانه سفر منطقه‌ای مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا به ریاض مطرح شده است. پمپئو پیش از این به کشورهای عراق، اردن، مصر و بحرین سفر کرده بود.

 

پمپئو در سفر به ریاض قصد دارد درباره مسائلی نظیر ایران، بحران در یمن و همچنین موضوع قتل جمال خاشقجی، روزنامه نگار منتقد سعودی که در کنسولگری ریاض در استانبول به قتل رسید رایزنی کند.

 

ترکی فیصل در ادامه گفت‌وگوی خود جامعه جهانی را به نادیده گرفتن مردم سوریه متهم و تاکید کرد که خروج نظامیان آمریکایی از این کشور اوضاع را بدتر خواهد کرد.

 

وی افزود: از نظر من این اقدامات آمریکا اوضاع را پیچیده‌تر می‌کند و دستیابی به راه حل را نیز سخت‌تر می‌کند، همچنین نه تنها باعث تقویت نفوذ ایران بلکه باعث تقویت روسیه و بشار اسد نیز خواهد شد. از این منظر این تصمیم بسیار منفی است.

 

وی همچنین اضافه کرد که جدا شدن جیمز متیس از دولت ترامپ نیز بعید است کمکی به مسائل بکند. به طور آشکار متیس با این تصمیم دولت آمریکا در سوریه مخالف بود.

 

بی‌بی‌سی می‌گوید، اگر چه ترکی الفیصل سمتی در دولت عربستان سعودی ندارد و سخنگوی دولت این کشور نیست، اما عقایدش به نوعی موضع دولت ریاض محسوب می‌شود.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------