آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

آمریکا: ایران تعداد زیادی پهپاد به روسیه داده؛ این موضوع برای امنیت اروپا بسیار نگران‌کننده است

مشاور امنیت ملی آمریکا مدعی شد که ایران تعداد زیادی پهپاد به روسیه ارسال کرده که این موضوع برای امنیت اروپا بسیار نگران کننده است. وی ادامه داد: «اگر روسیه به ایران سلاح…

سفیر آمریکا در برلین عامل تحریم ماهان‌ایر توسط آلمان است



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی ,ریچارد گرنل
واشنگتن اگزمینر گزارش داد که فرستاده دونالد ترامپ به آلمان باعث اعمال تحریم از سوی دولت آلمان بر ماهان‌ایر شده است.

به گزارش ایسنا، واشنگتن اگزمینر گزارش داد که سفیر ارشد آمریکا دولت آلمان را قانع کرده است که ماهان‌ایر را به اتهام آنچه که "حمل تسلیحات به سوریه" خوانده شد، تحریم کند.

 

این وبسایت به نقل از برخی مقامات نوشت که ریچارد گرنل، سفیر آمریکا در آلمان نقش کلیدی را در اعمال تحریم این کشور علیه هواپیمایی ایرانی بازی کرده است.

 

معاون یک سناتور ارشد جمهوری‌خواه گفته است: از زمانی سفیر گرنل به برلین رسیده است، به انجام اولویت‌های رئیس‌جمهور (ترامپ) پرداخته است. گرنل می‌بایست اطمینان حاصل می‌کرد که اروپایی‌ها از رئیس‌جمهور ترامپ بر سر مسئله ایران سرپیچی نمی‌کنند.

 

وی در ادامه با اشاره به تحریم برلین علیه ماهان‌ایر گفت: امروز رئیس‌جمهور ترامپ به پیروزی بزرگی دست یافت. به دلیل پشتکار سفیر گرنل، این هواپیمایی دیگر نمی‌تواند به بزرگترین اقتصاد اروپا پرواز کند.

 

ریچارد گرنل با استقبال از تحریم ماهان ایر توسط آلمان به تازگی مدعی شده است: ماهان ایر برای حمایت از نیروهای ایرانی، نیرو، تسلیحات، تجهیزات و بودجه به دیگر نقاط جهان حمل کرده است.

 

به گزارش ایسنا، یک مقام ارشد در دولت آلمان روز دوشنبه اعلام کرد که این کشور حق فعالیت خطوط هوایی ماهان‌ایر ایران را به بهانه موضوعات ایمنی و ظن به کارگیری آنها در مقاصد نظامی، لغو کرده است.

 

دولت آلمان نسبت به این شرکت هواپیمایی مشکوک و مدعی است که هواپیماهای آن برای مقاصد نظامی خارجی مورد استفاده قرار گرفته‌اند. ماهان‌ایر از سال2011  در فهرست تحریم‌های آمریکا قرار دارد.

 

مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا نیز با استقبال از این اقدام آلمان در پیامی توییتری نوشت: آمریکا از تصمیم آلمان مبنی بر لغو حق فرود ماهان‌ایر ایران استقبال می‌کند.

 

صفحه‌ رسمی وزارت امورخارجه آلمان در توئیتر نیز به نقل از هایکو ماس، وزیر امورخارجه آلمان نوشت: این تصمیم ضروری بر اساس منافع امنیتی ما اتخاذ شده است. این شرکت هواپیمایی تجهیزات و اشخاصی را به مناطق جنگی، بیش از همه سوریه منتقل می‌کند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------