آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

رئیس سیا: تهران از سال 2015 تا کنون به مفاد برجام پایبند بوده است



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی ,سیا
رئیس سازمان مرکزی اطلاعات آمریکا با بیان اینکه عدم بهره‌مندی ایران از عواید اقتصادی برجام باعث بروز مجادلاتی در داخل این کشور شده اما تایید کرد که تهران هنوز هم به توافق هسته‌ای پایبند است. 

به گزارش  فارس، «جینا هاسپل» رئیس سازمان مرکزی اطلاعات آمریکا (سیا) با رد کردن ادعاهای «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور این کشور مبنی بر نقض توافق هسته‌ای توسط ایران، تاکید کرد که تهران از سال 2015 تا کنون به مفاد برجام پایبند بوده است.

 

هاسپل طی جلسه استماع کمیته اطلاعات مجلس سنای آمریکا با بیان اینکه علی‌رغم خروج ترامپ از برجام، ایران هنوز آن توافق را رعایت می‌کند، گفت: «در حال حاضر، آنها در واقع از نظر فنی (به برجام) پایبند هستند».

 

به نوشته وبگاه «تایمز اسرائیل» به نقل از خبرگزاری فرانسه، وی در ارزیابی خود از رویکرد آتی ایران درباره توافق هسته‌ای اینگونه توضیح داد: «به گمانم، جدیدترین اطلاعاتی که داریم این است که آنها در حال بررسی گام‌هایی جهت کاهش پایبندی خود به برجام هستند که به اروپایی‌ها فشار بیاورند تا منافع مالی و تجاری که ایران امید داشت از توافق به‌دست بیاورد را ارائه کنند».

 

رئیس سازمان سیا با اشاره به برخی مجادلات داخل کشور ایران بر سر سرنوشت برجام، آنهم به دلیل عدم بهره‌مندی از عواید اقتصادی توافق، افزود: «آنها در حال انجام مقدماتی هستند که توانایی آنها برای خروج از توافق در صورت اتخاذ چنین تصمیمی را افزایش می‌دهد».

 

شامگاه سه‌شنبه هاسپل به همراه «دانیل کوتس» رئیس مدیر اطلاعات ملی آمریکا و «کریستوفر ری» رئیس اداره پلیس فدرال (اف. بی. آی.) در کمیته اطلاعات سنا حاضر شد تا گزارش سالانه «ارزیابی تهدیدهای جهانی» علیه ایالات متحده را ارائه دهد.

 

گزارش سالانه «ارزیابی تهدیدهای جهانی» که ارزیابی نهادهای اطلاعاتی آمریکا از تهدیدهای ادعایی پیش روی این کشور را منعکس می‌کند، اظهارات ترامپ درباره ایران، کره شمالی و شکست داعش را نقض کرده است. در ارزیابی اطلاعاتی جدید آمریکا درباره تهدیدهای جهانی این نتیجه حاصل شد که کره‌شمالی احتمالا تمام زرادخانه هسته‌ای خود را تسلیم نخواهد کرد و ایران نیز در حال حاضر به دنبال توسعه برنامه تسلیحات هسته‌ای خود برای ساخت بمب نیست.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------