آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

هشدار آمریکا به اروپا در مورد تجارت قانونی با ایران



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی ,اتحادیه اروپا
دولت آمریکا در هشداری جدی به اتحادیه اروپا راه اندازی «ابزار پشتیبان مبادلات تجاری» برای تسهیل تجارت با ایران را حامل پیامدهای خطرناکی برای این اتحادیه دانست. 

به گزارش مهر به نقل از دویچه وله، دولت آمریکا روز پنج شنبه در واکنش به راه اندازی «ابزار پشتیبان مبادلات تجاری» از سوی سه کشور اروپایی (آلمان، فرانسه و انگلیس)، در مورد پیامدهای خطرناک این کانال ویژه مالی هشدار داد.

 

وزارت امور خارجه آمریکا نیز اعلام کرد که گزارشها در مورد این کانال مالی اروپایی را «به دقت دنبال می کند».

 

در بیانیه این وزارتخانه آمده است: «همانطور که رئیس جمهور به صراحت اعلام کرد، نهادهایی که به مشارکت در فعالیتهای تحت  تحریم و مرتبط با ایران ادامه دهند، با پیامدهای سنگینی که احتمالاً شامل قطع دسترسی به سیستم مالی آمریکا و عدم امکان تجارت با آمریکا یا شرکتهای آمریکایی می شود، روبرو خواهند شد».

 

گفتنی است که سه کشور آلمان، فرانسه و انگلیس روز پنج ‌شنبه با صدور یک  بیانیه رسمی، تشکیل یک کانال ویژه مالی موسوم به «ابزار پشتیبان مبادلات تجاری» را با هدف تسهیل مبادلات تجاری قانونی میان ایران و عاملان اقتصادی در اروپا اعلام کردند.

 

با این حال، سه کشور اروپایی تأکید کردند اقدامات آنها برای حراست از شروط اقتصادی مندرج در برجام مشروط به پاییندی کامل ایران به تعهدات هسته ای خود از جمله همکاری کامل و به موقع با آژانس بین المللی انرژی اتمی است.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------