آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

ترامپ: ایران با دستگیری ۱۰ ملوان آمریکایی آبروی ما را برد



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی ,  ترامپ
رئیس جمهور آمریکا در سخنانی بار دیگر از گزارش جامعه اطلاعاتی آمریکا درباره ایران انتقاد و ایران را تهدیدی بسیار بزرگ توصیف کرد.

 به گزارش تسنیم، «دونالد ترامپ" رئیس جمهور آمریکا در سخنانی با مخالفت با جمع‌بندی دستگاه‌های اطلاعاتی آمریکا که پایبندی ایران به برجام را تأیید می‌کنند گفت: "حرف‌های من درست است و گذشت زمان نشان خواهد داد که من درست می‌‌گویم."

 

رئیس‌جمهور آمریکا در ادامه سخنانش با احمقانه توصیف کردن توافق هسته‌ای برجام اضافه کرد: "من فکر می‌کنم ایران، تهدید است؛ تهدیدی بسیار بزرگ است و فکر می‌کنم من با خاتمه دادن به توافق هسته‌ای احمقانه برجام کار بزرگی انجام دادم."

 

وی در ادامه درباره برجام گفت: (برجام) ، توافقی وحشتناک و یکجانبه بود. اگر یادتان باشد آنها ۱۰ ملوان ما را در آب‌هایی که درباره آنها بحث وجود دارد دستگیر کردند و آبروی ما را بردند. البته قرار بود روز بعد به آنها پول پرداخت شود، بنابراین، در نهایت آنها را آزاد کردند.

 

در تاریخ  ۲۲ دی ۱۳۹۴ (۱۳ ژانویه ۲۰۱۶) دو فروند قایق جنگی آمریکایی حامل ۱۰ ملوان آمریکایی توسط نیروهای یگان دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در محدوده آب‌های سرزمینی ایران در نزدیکی جزیره فارسی خلیج فارس به دلیل ورود غیرقانونی به آب‌های سرزمینی ایران دستگیر شدند. از ۱۰ نظامی آمریکایی دستگیر شده، ۹ نفر مرد و یک نفر زن بودند. مقامات آمریکایی در ابتدا ادعا کردند که قایق به سبب نقص فنی موتور وارد آبهای ایران شده است اما بعدتر رسماً اعلام شد که علت اشتباه در مسیریابی بوده است. صبح روز بعد ملوانان دستگیر شده سالم آزاد شدند و تمامی تجهیزات آنان نیز بازپس داده شد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------